נחי אייל
נחי אייליובל מורגנשטרן

מנכ''ל מפלגת האיחוד הלאומי, נחי אייל, התייחס בשיחה עם ערוץ 7 להסכם הקואליציוני שנחתם בין ''הבית היהודי'' בירושלים לבין סיעת ''ירושלים תצליח'' של ראש העיר ניר ברקת.

על פי ההסכם, ראש הרשימה דב קלמנוביץ ישמש כמשנה לראש העיר, יחזיק את תיק החינוך הדתי ואת תיק התרבות היהודית ויהיה אחראי על קשרי החוץ של העיר.

בנוסף, קלמנוביץ' יהיה חבר בוועדת הכספים ובוועדה המקומית לתכנון ובניה.

"כפי שהתחייבנו טרם הבחירות, 'הבית היהודי' בבירה תדאג לחינוך הדתי", אמר אייל, "כמחזיקי תיק התרבות היהודית והציונית תדאג 'הבית היהודי' לא רק לציבור הציוני דתי בבירה אלא תקדם יוזמות תרבותיות חוצות מגזרים בנושא יהדות וציונות. זהו תיק חשוב שדרכו נוכל להביא לידי ביטוי את הרוח היהודית והציונית שהמפלגה עומדת מאחוריה".

לדברי אייל, העובדה ולפיה אחראי קלמנוביץ' על קשרי החוץ בעירייה, תאפשר חיזוק התיירות ופיתוח פרויקטים לטובת כלל אזרחי ישראל. "בתחום תיק התיירות אנו פועלים לחיבורו של פרויקט 'משקפת', להביאו לירושלים ולהתאימו לתיירות העירונית. בתחום התיירות אנחנו מתכננים פרויקטים גדולים שיממשו וימצו את העוצמות האדירות שקיימות בעיר", סיפר.

"החיבור הנפלא שנוצר לבית היהודי עם ראש העיר ניר ברקת יבוא לידי ביטוי לא רק סביב התיקים שנבחרו אלא גם בתחומים אחרים. תמיד טוב שיש קשר חזק עם ראש העיר", הדגיש.

אייל התייחס לאיחוד עם שאר נציגי הציונות הדתית בירושלים ואמר כי "יחד עם שקדי, קינג ויעל אנתבי, אנו בונים קואליציה ציונית דתית חזקה ומבוססת בה יעזרו האחד לשני בתחומים השונים כל אחד לפי תחום אחריותו. אנו מבינים כי רק בדרך של איחוד הכוחות ולא פיצולם, נוכל להגיע למקסימום פעילות ועשייה בעיר".

מנכ''ל ''האיחוד הלאומי'' הדגיש כי ההתקשרות בין הממשלה לעיריית ירושלים לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני היא טבעית הרבה יותר. "אנו מחזיקים בין השאר במשרד ירושלים והתפוצות ובמשרד השיכון. יש פה חיבור מנצח עם העירייה למען תושבי העיר בפרט ויהודי העולם שהעיר קרובה לליבם. יחד נבסס את ירושלים כבירת ישראל הנצחית".