משה שחורי
משה שחוריצילום: פלאש 90

מנכ"ל קדימה לשעבר, משה שחורי, הגיש לאחרונה תביעה נגד אתר ערוץ 7 בגין פגיעה בשמו הטוב לאחר שבאתר פורסם דיווח על חקירתו במשטרה.

שחורי, על פי הודעת המשטרה, נחקר על עבירות לא קלות בהן רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות של פגיעה בפרטיות.

בכתב התביעה שהגיש שחורי לבית משפט השלום בתל אביב הוא טען בין היתר כי שמו הטוב נפגע, כי ערוץ 7 טען  שהיה ניסיון בעבר מצד המפלגה לעקוב אחר ראש הממשלה ורעייתו בזמן המאבק בין שתי המפלגות על השלטון בשנת 2009 , ולדבריו הוא עצמו  לא נחקר על אותו  המעקב אלא על עבירות אחרות. לאורך כל כתב התביעה  הלין שחורי על הטענה של ערוץ 7 כי מדובר בעבירות חמורות וכלכליות.

ראוי לציין כי לאחר פניית עורך דינו של שחורי לערוץ 7 בוצע תיקון בכתבה לפנים משורת הדין, ומאוחר יותר פורסמה גם הבהרה, אך שחורי לא הסתפק בכך ודרש מאות אלפי שקלים.

ערוץ 7 בחר לצאת למאבק בסוגיה הקשורה לחופש הביטוי, ושכר את שירותיו של  עו"ד איתמר בן גביר.

בכתב ההגנה שהוגש מטעם ערוץ 7 לבית משפט השלום בתל אביב  נחשף כי  זו לא הפעם הראשונה ששמו של שחורי נקשר לעניין פלילי, ובתיק פלילי שהתנהל בבית משפט המחוזי בתל אביב כנגד פקיד בכיר ברשות המיסים נקבעו קביעות קשות באשר לשחורי ורעייתו עו"ד דליה שחורי  שפעלו בדרכים "הסוטות מן הישר"  מול אותו פקיד ברשות המסים בניסיון לקדם את עניינם.

עוד נטען בכתב ההגנה כי העבירות שבהן נחקר שחורי הן עבירות קשות וחמורות והמעשים בהם הוחשד הם מעשים שרובצת עליהם עננה כבדה של קלון.  לכתב ההגנה צורפה הודעת המשטרה ולפיה קיימת תשתית ראייתית נגד שחורי בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות שיבוש הליכי משפט ועבירות של פגיעה בפרטיות.

עו"ד איתמר בן גביר אומר היום כי "במהלך ההליך המשפטי נבקש לברר לעומק את כל פעילותו של שחורי בשנים האחרונות, ולעמוד מקרוב אחרי מעשיו שהביאו אותו לחקירות משטרה כאשר החקירה המדוברת היא לא החקירה היחידה"

מערוץ 7 נמסר בתגובה כי תביעתו של שחורי נועדה לרפות את ידיו של הערוץ מלסקר את החקירה כנגד מי שהיה מנכ"ל אחת המפלגות הגדולות בישראל, מפלגה שהעמידה על דגלה התנהלות אחרת, מוסרית יותר, ישרה יותר, ולפתע הסתבר שבעלי תפקידים בכירים באותה מפלגה חשודים במעשים קשים וחמורים.

בערוץ אומרים כי  מדובר בחקירה שיש בה עניין לציבור, והתביעה נועדה להשתיק את העניין הזה. אנשי הערוץ ימשיכו במשימתם העיתונאית ללא כחל וסרק ומבלי שאיש יוכל לרפות ידיהם מלתת לציבור הקוראים דיווח הוגן, אמין וענייני על האירועים השוטפים.

עורך דינו של משה שחורי  מסר בתגובה כי "הדרך בה ערוץ 7 נהג בידיעה על שחורי היתה דרך בלתי מתקבלת על הדעת ובניגוד לכללים המחייבים את העיתונות. ערוץ 7 לא תיקן חרף הודעות חוזרות ונישנות ולכן לא היתה ברירה אלא להגיש תביעה לבית המשפט".

"אנחנו מצירים על כך שערוץ שמתהדר בכותרת שלו כי הוא אתר של תוכן יהודי, נוהג כך כשמדובר בהוצאת דיבה".