אתר הקרוילות בניצן
אתר הקרוילות בניצןפלאש 90

כעשרה בעלי עסקים באתר הקראווילות בניצן קיבלו לאחרונה ממינהלת פינוי האתרים במשרד האוצר דרישה להפסקת השימוש ופינוי עסקיהם.

במכתב, שנשלח באמצעות עורך דין המייצג את המינהלת, נכתב כי מדובר בפולשים לשטח שבבעלות המדינה.

"בכדי להבין את האבסורד בשליחת המכתב צריך לחזור שמונה שנים אחורה", מסבירים בוועד מתיישבי גוש קטיף. אז הובטח לדיירי אתר הקראווילות שבמקום ייבנה מרכז מסחרי. " כשהגענו לכאן, אחרי חצי שנה במלונות, נפגשנו עם נציג של משרד השיכון והוא הבטיח לנו שתוך שלושה חודשים מקימים מרכז מסחרי וכל מי שהיה לו עסק בקטיף יכנס למרכז המסחרי", מוסיף יהודה גרוס, אחד מבעלי העסקים שנשלח אליהם המכתב.

"בגלל שזה התמהמה החלטנו להקים מבנים זמניים עד שיוקם המרכז מסחרי". לדבריו, אמנם זמן קצר לאחר הגעתם לאתר הוצב שלט "כאן ייבנה מרכז מסחרי", שבינתיים נעלם, אך עד היום לא הוקם מרכז מסחרי לא באתר הקראווילות ולא ביישוב החדש.

"הלקוחות שלנו פה", מוסיף גרוס, "ואם יתנו לנו מקום בתנאים נורמאלים, כפי שהובטח לנו, אנחנו מעדיפים".

בעקבות המכתב של משרד האוצר שלח ועד מתיישבי גוש קטיף מכתב לשר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, האחראי על הטיפול באנשי גוש קטיף. הוועד ציטט מהחלטת ממשלה שהתקבלה בנובמבר 2005 שבו נקבע כי המדינה תקים מבני ציבור ומבני מסחר באתר הקראווילות. "עד היום לא הוקם מבנה מסחר בניצן למרות הבטחות, תקצוב וכו' (אף בוצעו עבודות פיתוח וכלונסאות ונרכש מבנה יביל שלא הגיע לשטח). אנו שבנו ודרשנו לאורך התקופה להקים את המבנה ולתת מענה לצורך של מאות משפחות", כתבו בוועד לשר אריאל.

"ללא מענה חליפי לבעלי העסקים, לדעתנו, לא נכון לגזול מהם את האפשרות היחידה להתפרנס. הצעתנו - להקים מרכז מסחרי במבנה יביל באופן מיידי ובהמשך לתכנן מבנה קבוע שיושכר לשימוש בעלי העסקים".

עוד הוסיפו בוועד כי "בעלי העסקים באתר הזמני פועלים מזה 8 שנים ללא אכיפה במבנים ללא היתר, אך משלמים ארנונה למועצה ואף חשמל למי שמחובר למונה של המועצה, ללא פתרון חלופי ומשום שזהו המענה שלהם לתעסוקה ופרנסה. לא הגיוני, דווקא בשלב זה (שבו ב"ה משפחות עוברות ליישובי הקבע) לאכוף ולמנוע מאנשים להתפרנס".

ממשרד האוצר נמסר כי מדובר על מבנים בלתי חוקיים, אשר הוצבו על מקרקעין שלא כדין, על ידי בעלי העסקים במקום, והפעילות המתבצעת שם אף היא לא חוקית, "למותר לציין כי הצבת מבנים בלתי חוקיים מעוררת בעיות חמורות של בטיחות, בעיקר בכל הקשור לבטיחות חשמל, יציבות המבנים, בטיחות אש ומהווים סכנה לציבור. הפעילות המתבצעת בימים אלה, לא נעשתה אלא לאחר בחינה יסודית עם גורמי האכיפה השונים ובכלל זה משרד המשפטים".