קריאה לקיים סיורים במערת המכפלה לילדי גנים

בתום סיור בחברון קראו סטודנטיות לחינוך הגיל הרך לקיים סיורים מאורגנים לילדי גנים בחברון ובמקומות קדושים נוספים.

שמעון כהן , ג' בכסלו תשע"ד

הסטודנטיות בביקור בחברון
הסטודנטיות בביקור בחברון
אפרתה

סטודנטיות לחינוך לגיל הרך קוראות לקיים סיורים מאורגנים לילדי גנים במערת המכפלה ובמקומות קדושים.

הקריאה עלתה במהלך ביקור שקיימו הסטודנטיות, תלמידות החוג לחינוך לגיל הרך במכללת אפרתה, בחברון כחלק מפרויקט בו הן פוגשות גנים המתפקדים תחת איום מתמיד.

במסגרת יוזמה זו קיימה המכללה סיור מודרך ל- 80 סטודנטיות בחברון וקרית ארבע. במהלך הסיור פגשו הבנות סיטואציות מורכבות בגנים: ילדים המשחקים בחיילים וערבים, ילדות המדמות סיטואציה של יידוי אבנים והתגוננות מפניה ועוד.

במכללה מציינים כי "הגננות המיוחדות בגנים אלו, הינן בעלות כלים חינוכיים לטיפול בטראומה" וכי "הסטודנטיות נחשפו לצורות חיים שונות ולצרכים שונים של ילדים החיים בצל טראומה ושכול".

לזווית מיוחדת זו לה נחשפו הסטודנטיות "נוספו גם יתרונות גדולים בקרבה אל האבות", אומרים במכללה ומציינים כי הסיור נערך בימי פרשיות ספר בראשית ובמסגרת החוג "הבנת הילד את סיפורי התורה". התלמידות חוו כיצד הקרבה הגיאוגרפית משפיעה על צורת הלמידה של הילדים. את פרשת קניית מערת המכפלה, "היה קל מאוד להמחיש לילדי חברון שרואים מחלונם את המערה בכל יום ומחוברים לסיפור מגיל צעיר מאוד".

כאמור בסופו של הסיור קראו הסטודנטיות ליזום סיור של גני ילדים למקומות הקדושים "על מנת ליצור אצלם חוויה חזקה הקשורה לסיפורי התנ"ך".

"חווית הלמידה מהשטח היא הכלי החינוכי הכי חזק שניתן להעניק לסטודנטית. הסיור בחברון שתוכנן כך שיקיף הן היבטים של למידה מוחשית בתוך הגן והן התמודדות עם מצבי טראומה בקרב ילדי הגן, היה משמעותי ביותר לתלמידות והן הרגישו שחזרו הביתה עם חומר רב למחשבה" אמרה רונית בן חמו, ראש המסלול לגיל הרך.