הורשע. השייח סלאח
הורשע. השייח סלאחפלאש 90

שופטת בימ"ש שלום ירושלים, חנה מרים לומפ, זיכתה את ראש התנועה האיסלאמית ראאד סלאח מעבירת הסתה לגזענות והרשיעה אותו בעבירה של הסתה לאלימות.

לקריאת ההרשעה לחץ כאן

על פי כתב האישום, ביום שישי, ה-16 לפברואר 2007, הגיע סלאח בראש מאות מתומכיו לירושלים, ובעקבות צו אשר אסר עליו להגיע לעיר העתיקה נעצר בשכונת "ואדי ג'וז" שבמזרח העיר.

סלאח נשא נאום, בו אמר כי בסעודת שבירת צום הרמדאן מעולם לא נעשה שימוש בדם ילדים, זאת בניגוד ל"חלק מהילדים של אירופה אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש".

הפרקליטות טענה כי מדובר בהסתה לגזענות אנטישמית כלפי הדת היהודית, תוך רמיזות לעלילות הדם שנפוצו באירופה, אולם סלאח טען כי דבריו נסובו סביב "לחם הקודש" הקתולי וכלל לא נגעו ליהודים.

השופטת קיבלה את הטענה שלא מדובר ברמיזה לעלילות הדם, וזיכתה את סלאח מעבירה של הסתה לגזענות.

מנגד קיבלה השופטת את טענת הפרקליטות לפיה סלאח הסית את שומעיו לאלימות, וציינה כי המונחים בהם עשה שימוש בדבריו מובילים למסקנה שלא יתכן שמדובר בקריאה להתנגדות לא אלימה.

מנגד, השופטת קבעה כי לא הוכח שהיה קשר בין ההתפרעות שהחלה זמן קצר לאחר נשיאת הדברים ובין דבריו של השייח' סלאח. לאור כל הקביעות העובדתיות החליטה השופטת כאמור לזכות את סלאח מעבירת הסתה לגזענות ולהרשיע אותו בעבירה של הסתה לאלימות.