פרלמנט יהודי. שפר
פרלמנט יהודי. שפריוני קמפינסקי

נציגי הארגונים האורתודוקסיים העולמיים פרשו אתמול (רביעי) בסערת רוחות ממושב הוועד הפועל הציוני בירושלים, תוך מחאה נמרצת כנגד ההחלטה שהכתיבה התנועה הרפורמית העולמית.

בהחלטה נאמר, כי "לפיכך קורא הוועד הפועל הציוני לממשלת ישראל לפעול לחקיקת חוק אשר יאפשר בחירה חופשית בנישואין, ויכיר בצד הנישואין הדתיים של כל הזרמים, גם בנישואין וגירושים אזרחיים, כמקובל בכל דמוקרטיה אחרת".

ראשי ונציגי הארגונים העולמיים והם: הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות, תנועת הנשים "אמונה" העולמית ותנועת ש"ס העולמית – הודיעו על התנגדותם הנמרצת להחלטה זו, שבאמצעותה מנסים הרפורמים לכפות על התנועה הציונית לנקוט עמדות, דעות ואמונות בנושאים הלכתיים ודתיים מובהקים, וזאת בארגון וולנטרי היחיד בעולם בו יושבים מסביב לשולחן אחד רוב המרכיבים של העם היהודי והחברה הישראלית.

ראשי הארגונים גם הזהירו את הוועד הפועל הציוני בפני פיצול ופילוג בתנועה הציונית בעקבות החלטה זו.

לאחר שרוב חברי הוועד הפועל הציוני הצביעו בעד ההחלטה פרשו נציגי הארגונים האורתודוקסים מהאולם כמחאה נגד הפרובוקציה של הרפורמים ותומכיהם.

בעקבות ההחלטה הודיע אליעזר שפר – יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות על כוונתו להציג בפני הפורום העולמי של המנהיגות האורתודוקסית – המתכנס בשבוע הבא בירושלים את ההצעה לכונן פרלמנט של העם היהודי.