צומת תפוח, הערב
צומת תפוח, הערבדוברות איחוד הצלה שומרון

מחבל ירה הערב (חמישי) לעבר הטרמפיאדה בצומת תפוח בשומרון וחוסל על ידי כוח צה"ל. אין נפגעים ישראלים.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל ירה באמצעות אקדח זיקוקים לעבר הישראלים שעמדו בתחנה וחייל צה"ל שהיה בעמדה סמוכה פתח באש לעברו.

חבלנים של משטרת ש"י ביצעו סריקות מחשש כי המחבל מילכד אותו בטרם פתח באש.  כל הדרכים המובילות לצומת נסגרו לתנועת כלי רכב.

עד ראייה מהפיגוע בצ.תפוח

צילום: הצלה יו"ש

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שיבח את חיילי צה"ל על עירנותם של לוחמי צה"ל שהצילה את הישראלים שעמדו בטרמפיאדה. "לצערנו האירוע הערב הוא הוכחה נוספת לכך ששיחות השלום מביאות איתן טרור. מאז שהתחילו שיחות השלום אנו מבחינים בעלייה מדאיגה באירועי הטרור באזור. אנו מקווים שהמדינה תתעשת ותבהיר ששיחות שלום לא ילכו יד ביד עם פעולות טרור באזרחים".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) אמר בתגובה כי "ישראל קיבלה הערב תזכורת שיש לה עסק עם מחבלים. אני מקווה שגם לבני וקרי, הוזי איוולת שתי המדינות, ערים למתרחש. עם טרור נלחמים, לא מדברים". שטבון הדגיש כי "ישראל מוכרחה להגיב במהירות ועוצמה, אחרת לא רק המוטיבציה לשירות קרבי בשחיקה אלא גם כושר ההרתעה שלנו".

לפנות בוקר ניסה נהג פלסטיני לדרוס קצין במהלך פעילות מבצעית סמוך לכפר נעלין בבנימין. כוח צה"ל זיהה רכב פלסטיני חשוד שיצא מן הכפר נעלין הסמוך לעיר מודיעין. בזמן הנסיעה בוצע ירי ע"י יושבי הרכב. לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר החשודים.

במהלך הסריקות ניסה רכב פלסטיני נוסף לדרוס את מפקד הפלוגה אשר חש בסכנת חיים ממשית והגיב בירי.