יהושע שרמן
יהושע שרמןיח"צ

בישובי גב ההר לא נרתעים מהפיגוע – בעוד שלושה שבועות יקיימו באיתמר טקס המוני של הנחת אבן פינה לקרית החינוך החדשה שתהווה קמפוס ענק משותף לישיבה התיכונית "חיצים" ביחד עם הישיבה הגבוהה בראשות הרב רונצקי.

הפיגוע ביום חמישי בצומת תפוח שבו פתח מחבל באש לעבר הטרמפיאדה בצומת, הוא אחד משרשרת אירועי הטרור המתגבר ברחבי יהודה ושומרון.

בפעם הקודמת שבה הטרור הכה באותו צומת לפני כחצי שנה, נרצח אביתר בורובסקי הי"ד על ידי  מחבל ובאותו אירוע היו מעורבים תלמידי ישיבת חיצים ומנכ"ל הישיבה יהושע שרמן.

שרמן, תושב אלון מורה, עמד עם רכבו בצומת תפוח בשעה שהמחבל החל לדקור את בורובסקי הי"ד. באותה שעה עמדו בטרמפיאדה תלמידים מישיבת חיצים שאותה הוא מנהל והיו עדים לפיגוע אף הם. שרמן היה אחד הראשונים שהגיע אל אביתר בורובסקי הי"ד וניסה ביחד עם קבוצת אנשים שעמדה בטרמפיאדה להחיות אותו וכשהבינו כי אין סיכוי להציל את אביתר קראו מעליו שמע ישראל.

למרות רצף האירועים, באיתמר מכריזים על המשך הבנייה וההתפתחות: ביום רביעי כ"ה כסליו, ערב נר ראשון של חנוכה יניחו בישוב אבן פינה ל"קרית החינוך איתמר" קמפוס ענק שיכיל בתוכו את כל מבני הלימוד, המגורים והשירות של הישיבה התיכונית "חיצים" ושל הישיבה הגבוהה שבראשה עומד הרב אביחי רונצקי.

הקמפוס שעלותו הכוללת נאמדת ב-70 מליוני שקלים, ייקרא על שם חמשת בני משפחת פוגל הי"ד ויכלול בתוכו את בית המדרש "משכן אהוד" ועוד מבנים רבים שיוקמו בהמשך.

יהושע שרמן אמר לערוץ 7 "אנחנו לא עוצרים ולא נרתעים. הישוב איתמר, הישיבה הגבוהה וישיבת חיצים, כולם ספגו בעבר מכות קשות מהטרור אבל במקום ליפול ולשקוע רק צמחנו. בזמן שהיה פיגוע אצלנו בתוך הישיבה, למדו אצלנו 60 תלמידים בכל הישיבה והיום ברוך השם יש לנו כבר 230 תלמידים. אנחנו לא משלימים עם זה ולא הולכים אחורה אלא רק מנסים עוד ועוד להתרחב ולהשתקע באדמת גב ההר".