מילוי הליום במקום אוויר, ונפח של 6 ט"ב
מילוי הליום במקום אוויר, ונפח של 6 ט"בHGST

HGST הכריזה על הכונן הקשיח המכני הראשון במילוי הליום. ההליום מחליף את האוויר בין הלוחות המגנטיים שמרכיבים את הכונן.

השימוש בהליום מאפשר הגדלת מספר הלוחות המגנטיים. הכונן, Ultrastar HE6, מכיל 7 לוחות. בכוננים הקשיחים המכניים הרגילים בעלי הנפח נגבוה יש 5 לוחות. התוצאה היא שבירת שיא הנפח לכונן יחיד: 6 טרה-בייט.

למרות הוספת הלוחות, המידות של כונן ה-3.5 אינץ' סטנדרטיות לחלוטין, כמו גם ממשק ה-SATA 3 שלו. מכיוון שכך, הוא יכול לבוא במקומם של הכוננים המכניים הנוכחיים שנמצאים בשימוש.

הכונן משתמש בטכנולוגיות 7Stac ו-HelioSeal שפותחו על ידי HGST, חברת בת של Western Digital, בעצמה עם עזרה של גופים נוספים בתחום האחסון. לפי החברה, זה גם יהיה הבסיס להוספת טכנולוגיות מתקדמות נוספות. מדובר ב-SMR (הקלטה מגנטית באופן דומה להנחת רעפים) ו-HAMR (הקלטה מגנטית בסיוע חום). טכנולוגיות אלו יכולות להגדיל את הנפח בכ-30% נוספים.

HGST מייעדת את הכוננים לתחום הארגוני בעיקר. הם אמורים לסייע להוריד את עלות הבעלות הכוללת (TCO) במרכזי נתונים ושרתי אחסון. לפי החברה צריכת הכוח נמוכה באופן משמעותי: עד 23% פחות בעת שהכוננים אינם פעילים, ועד 49% פחות בהיבט של וואט/לטרה-בייט. היא הוסיפה שבעתיד ניתן יהיה להשתמש באמצעי קירור מבוססי נוזל במקום מיזוג כדי לקרר אותם.

לקריאת ההודעה לעיתונות המלאה, לחצו כאן.