נזקי סופת הטייפון
נזקי סופת הטייפוןרויטרס

ארגון הג'וינט העולמי החל בפעולות במטרה לסייע לתושבי הפיליפינים, לאחר סופת טייפון שפקדה את האזור.

צוות המומחים של הארגון החל בפעולות תיאום וייעוץ בשטח אל מול השלטונות בפיליפינים כמו גם עם הקהילה היהודית הפיליפינית ושותפים בינלאומיים, זאת כדי להעריך את מצב הדברים ולטפל בצרכיהם המיידיים של שורדי הסופה.

מאות אלפי פיליפינים אשר שרדו את הסופה, נותרו ללא קורת גג, ללא חשמל, ללא מזון או תרופות.

"מדובר בטרגדיה אליה אסור להישאר אדישים. הפעלנו באופן מיידי את הרשתות השונות שלנו ברחבי העולם, יחד עם השותפים שלנו, תוך התבססות על ניסיון הג'וינט בעבר באזור זה ובמצבי אסון דומים, על מנת לספק סיוע חירום לניצולים", אמר אלן גיל, מנכ"ל הג'וינט העולמי.

"מאמצים אלה מרגשים במיוחד עבורנו, נוכח הפעולות מצילות החיים של הפיליפינים במלחמת העולם השנייה, כאשר המדינה הציעה מקלט בטוח ליותר מ-1,000 פליטים יהודים שנמלטו מהנאצים. זוהי הזכות שלנו היום לכבד את החוב ההיסטורי שלנו".

ארגון הג'וינט העולמי כבר פעל בפיליפינים בעבר בסיטואציות דומות, האחרונה שבהן הייתה בהתמודדות עם סופת טייפון גדולה בשנת 2009. הארגון החל את פעילותו בפיליפינים בעקבות מלחמת העולם השנייה, אז חילץ 1,000 פליטים יהודים מאירופה הנאצית לאיי הפיליפינים.

תכניות הסיוע במקרה אסון של ארגון הג'וינט ממומנות על ידי הפדרציות היהודית של צפון אמריקה (JFNA) וכן תורמים פרטניים לארגון. הג'וינט מתאם את פעולות הסיוע שלו עם מחלקת המדינה האמריקאית, ארגון USAID, משרד החוץ הישראלי, ארגוני סיוע ישראליים והאו"ם. בין פעולות הסיוע המיידי שהוביל הג'וינט היו לניצולי האסונות בהאיטי, יפן ודרום אסיה בעקבות אסונות הצונאמי, כמו גם פיתוח תכניות ארוכות טווח לבנייה מחדש של מוסדות וחיי קהילה לטווח הארוך באזורים מוכי אסון.