יוחנן דנינו בכנס אילת לעיתונותחזקי עזרא

מפכ"ל המשטרה , רב ניצב יוחנן דנינו, נשא הבוקר (שלישי) דברים בכנס אילת לעיתונות והתייחס למלחמה באנשי העולם התחתון.

דנינו אמר בפתח דבריו "אני רואה את ארגוני הפשיעה כמו ארגוני הטרור וככה אנו מתייחסים אליהם".

בהתייחסו לפיצוץ במכונית עו"ד בפרקליטות המדינה אמר המפכ"ל "אנחנו מציבים את החקירה בראש סדר העדיפויות של המשטרה ונעשה הכל על מנת לשים את היד על המעורבים במעשה".

בדיון בנושא "המשטרה ואמון הציבור" ציין דנינו כי האירועים הפליליים האחרונים יוצרים תחושה של חוסר ביטחון בציבור הישראלי. "המשטרה לא תאפשר את הדבר הזה ולא תעבור על כך לסדר היום, נקטע את רצף הפשיעה ונמשיך בלחימה נגד ארגוני הפשיעה. נעשה זאת באמצעות פעילות מרוכזת ומאומצת בכלל היחידות".

לדברי המפכ"ל המשטרה אשמה בהעצמת ארגוני הפשיעה, הוא הסביר כי השוטרים קראו בשמות לארגוני הפשע וכך ראשי ארגוני הפשע הפכו לסלבס. המפכ"ל הבהיר כי מהיום המשטרה תפסיק להשתמש בשמות של ראשי הארגונים, יודיעו שנעצר ראש ארגון בלי להזכיר את השם וכך יחלישו אותם.

עוד ציין כי בימים אלו פועלים לחקיקת חוקים שיתנו יותר כלים למשטרה לטפל בארגוני הפשע. לדבריו, למרות שזה נראה שיש עליה באירועים יש דווקא ירידה.

ביום חמישי בערב ארע פיצוץ עז ברכבו של עורך דין מפרקליטות המדינה.מדובר ברכבו של פרקליט בכיר שניהל שורה של תיקים נגד עבריינים מארגוני פשיעה גדולים. ניידות מד"א הוקפצו לזירת הפיצוץ אך לא היו נפגעים.

במוצאי שבת עצרה המשטרה את ראש ארגון הפשע, שלום דומרני. שוטרי יחידת להב 433, המנהלת תיק חקירה בשיתוף פרקליטות מחוז דרום, עצרה עוד שישה חשודים המזוהים עם ארגון

מעצר השבעה הגיע על רקע שורת "הפיגועים הפליליים" בשבועות האחרונים: שני החיסולים באשקלון ופיצוץ מכוניתו של הפרקליט מתל אביב ביום חמישי.