Israel Broadcasting Authority headquarters
Israel Broadcasting Authority headquartersFlash90

בכנס העיתונאים באילת התקיים היום דיון על מצבה של רשות השידור והניסיונות לבצע בה רפורמות.

מנחה הפאנל, חיים יבין, פנה לאורי שנער, לשעבר מנכ"ל ונשיא קשת, וכיום דירקטור ברשת, ושאל אותו האם היה מגיע עם כל ניסיונו בתחום הטלוויזיה לנהל את הרשות. "זה לא שאני סרבן להגיע לרשות השידור", ענה שנער. "אני לא מאמין שלמנהל מוכשר ככל שיהיה, יש את הכלים כדי לממש את הכלים לעשות שידור ציבורי בשנת 2014", צוטט באתר אייס.

לדבריו, "אני מדבר על בעיות שורש עמוקות. חוק רשות השידור מבוסס על מודל בריטי. המודל הזה יצר גם ברמה של תרבות ארגונית וגם את כל הקשרים בין הממשלה, השר הממונה, ההנהלה, מליאת רשות השידור, העובדים. אני לא מאמין שהבעיה של הרשות היא במינוי של מנהל, הרי מנהל צריך כלים. אין למנכ"ל את הכלים, ולכן זה נידון לכישלון. כל הפתרונות פה הן אקמול לאדם מת".

העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל, תקף את מארגני הכנס, "מדוע עיתונאי רשות השידור, למעט איילה חסון, לא שולבו בפאנלים של הכנס", שאל אחימאיר מהקהל. "אני חושב שיש פה מידה של רודנות וחוסר הגינות של אגודה שצריכה לשקף את כל חבריה לגווניהם. כחבר אגודת העיתונאים בתל אביב, אני חייב לומר כי ראשי האגודה יוסי בר מוחא ורותם אברוצקי, השתמשו בסגנון משתלח ולא הוגן ושום עורך לא היה מעביר טקסטים כאלה. הסגנון הזה לא מקובל, סגנון של גסות רוח. יש לי גם ביקורת על על דבריו של השר גלעד ארדןעל טכנאי הרדיו שהשווה אותם לנהגי כרכרות, שזה לא ראוי לשר במדינת ישראל".