הסיכון גובר
הסיכון גוברצילום מסך מתוך קליפ אזהרה

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), זועמת על דבריו של ד"ר יעקב שיינין , יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפיהם דיבור בטלפון הסלולארי בזמן הנהיגה אינו גורם להסחת הדעת והינו גורם השפעה שולי על מספר ההרוגים בתאונות.

סגנית השר קובעת נחרצות, כי רוב המחקרים בעולם מראים בדיוק את ההפך, "הערכה של רשות הבטיחות הלאומית בארה"ב קובעת שעשרים אחוז מהתאונות הן בגלל שימוש בסלולארי, זה שלא מדווחים מדוע הרכב סטה לנתיב אחר, זה עדיין לא אומר שזה לא קרה בגלל הסלולארי".

חוטובלי ממשיכה להריץ את הקמפיין שמעודד את הנהגים למעט בשיחות טלפון בנהיגה, "כנהגים כולנו יודעים איך נראית חווית הנהיגה כשמדברים בדיבורית, אנחנו מחייגים את המספר, תוך כדי, או שפתאום מגלים שהגענו למקום שלא תכננו כי היינו מרוכזים בשיחה. הדברים של ד"ר שיינין הם נזק הסברתי אדיר".

לדבריה למרות שהחוק מתיר לדבר בדיבורית חשוב להפנים שיש כאן סיכון גדול, "השימוש בטלפון פוגע בנהיגה, גם אם החוק מתיר. למדברים יש סיכוי להיות מעורבים בתאונות פי שלושה, זה הסח דעת קוגניטיבי. בפרט היום בעידן הסמארטפונים, אנשים גולשים ושולחים מסרונים, הם פשוט מפקירים את הרכב. אני ממליצה לסגור את הטלפון בזמן הנהיגה למעט במצב שצריכים את הטלפון לשיחת חרום".