טרמפים
טרמפיםנתי שוחט\פלאש90
כולנו תופסים טרמפים פה ושם. גם אם אתם טיפוסים שביום יום מעדיפים דווקא לנסוע באוטובוס ממוזג ונוח, סביר שבטיולים גם אתם הופכים לטרמפיסטים מדופלמים, כי מה לעשות, לא בכל מקום יש אוטובוסים, ובטח שלא בכל שעה.

אז בשבילכם, ליקטנו עשרה טיפים שיעזרו לכם להגיע לאן שאתם רוצים בצורה מהירה, נוחה, והכי חשוב - בטוחה.

1. קחו איתכם מפה. אלא אם כן אתם בעלי זיכרון צילומי ואתם מכירים את כבישי ארצנו כמו את כף ידכם, מפה יכולה לעזור לכם מאד. לא תמיד תמצאו טרמפ ישיר לאן שתרצו להגיע, ומה לעשות, יש מקומות שאפשר להגיע אליהם בכמה דרכים. שווה לבדוק את כל האופציות תוך כדי ההתקדמות ליעד.

2. עמדו עם שלט. זה אפקט פסיכולוגי די פשוט. גם אנשים שפחות תכננו לעצור כרגע, ויראו מישהו שעומד עם שלט שעליו כתוב יעד הנסיעה שלהם, סביר שיעצרו. 

3. קחו טרמפ גם הוא מקדם אתכם רק קצת. הרבה פעמים, כשיש לכם עוד שעתיים עד היעד, ועוצר לכם מישהו שמקדם אתכם רק עשר דקות קדימה, יש נטיה לא להצטרף אליו. זה כמובן לא נכון - גם עשר דקות זה התקדמות, ולמעשה אתם יכולים רק לקצר זמנים. מן הסתם, יש יוצא מן הכלל - אם הנהג מתכנן להוריד אתכם בצומת שפחות עוצרים בה טרמפים, ואז באמת אין טעם.

4. אל תעמדו עם מגבת ומכנסיים קצרות. אם אתם עומדים נוטפים מים, עם מגבת על הכתף ומכנסיים קצרצרות - אנשים לא ירצו לעצור לכם. תשקיעו רגע בלהסתדר - וילך לכם הרבה יותר מהר.

5. הכירו את המסלול שלכם. כדאי שתכירו את המסלול שבו אתם מתכננים לנסוע. כדי שאם נהג יעצור ויגיע שהוא מגיע לצומת 'פיצולים', לדוגמה, תבינו שזה צומת לפני היעד שלכם.

6. היו מנומסים. אדם שנותן לכם טרמפ למעשה עושה עמכם חסד. לדבר בטלפון בקולי קולות, לא לחגור, או להתנהג בצורה לא נעימה - זאת ממש כפיות טובה. גם לא מנומס להוציא כריך טונה או לקלף קלמנטינה באמצע האוטו, מטעמים מובנים.

7. קחו איתכם מים. אוכל וטלפון נייד. מטבע הדברים, אפשר להיתקע בתחנה בציפייה לטרמפ גם שעתיים ויותר. שווה להצטייד על כל מקרה שלא יהיה.



8. אל תעמדו על הכביש. זה מרגיש לנו שיש יותר סיכוי שיעצרו לנו אם נעמוד בעומק הכביש. מעבר לזה שזה כנראה לא נכון, זה פשוט מסוכן. היו לא מעט מקרים של דריסות, וזה מקרה של סכנת נפשות ממש.

9. סעו בזוגות. עוד הערה בטיחותית. הרבה יותר בטוח לנסוע עם עוד חבר. אני חושב שזה די ברור, ולמרות זאת - יש צורך להזכיר.

10. בנות - נקטו משנה זהירות. בניגוד לנסיונות חטיפה שאנחנו שומעים עליהם פעם בכמה שנים, הטרדות, לצערנו הרב, הן עניין יום יומי. יש הרבה טיפוסים מפוקפקים, ונסיעה עם נהג לבד היא סיכון. היו ערניות ובדקו טוב טוב עם מי אתן נוסעות, ונסו לא לנסוע לבד.



יש לכם עוד טיפים? אתם מוזמנים לשתף אותנו בתגובות.