קדישאי חוגג 90 שנה
חוגגים לקדישאי במרכז למורשת בגין

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערב (מוצאי שבת) צער עמוק על פטירתו של יחיאל קדישאי, "מעמודי התווך של התנועה הלאומית", כלשונו.

"יחיאל היה צנוע, חכם, שנון ומסור כל כולו לארץ ישראל ולעם ישראל. הוא היה סמל לאהבת המולדת והנכונות להקרבה עצמית למענה. פגשתי אותו רק לפני חודשים בודדים ושוחחנו על התפקיד המרכזי שמילא בשנותיו כמנהל לשכתו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין. הוא ליווה את מנחם בגין ז״ל בכל דרכו, במדבר הפוליטי ובהנהגת המדינה וסייע לו בתבונה ובמחויבות שאין לה שיעור.

קדישאי שהיה מזכיר סיעת חירות, וחבר של תנועת הליכוד היה נאמן לערכי הלאום, ונכון לכל משימה שהוטלה עליו. ליחיאל היתה נשמה יהודית ולב חם. כולם אהבו אותו ובצדק. רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו לרעייתו המסורה אסתר (במבי) ולכל בני משפחת קדישאי".

חבר הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד) ספד לו הערב "הלך מאיתנו אדם שהיה עבורנו זיכרון חי לז׳בוטינסקי ובגין. איש שיצק מים על ידיו של מנחם בגין ועמד לצידו בכל השעות הגורליות וההיסטוריות. קדישאי סימל את כל מה שאנחנו, כעם וכתנועה, אוהב העם, נאמן לדרך, נוח לסובבים אותו שדעתו היתה מעורבת עם הבריות. קשה לקבל שקדישאי איננו איתנו כי הוא היה בן בלי גיל. גם בשנותיו האחרונות היה עירני וחד, דעתן בעל ביקורת וחוש הומור. יהי זכרו ברוך".

מרכז מורשת בגין הביע צער עמוק על פטירתו. הרצל מקוב ראש מרכז מורשת בגין: "עם ישראל איבד את אחד מהמיוחדים והנפלאים בבניו. משחר נעוריו ועד פטירתו היו חייו קודש לתקומת האומה ולרווחת בניה במיוחד החלשים בהם, צדיק ישר דרך וישר לב".

יחיאל קדישאי היה איש סודו ויד ימינו של מנחם בגין במשך עשרות שנים, מהמדבר האופוזיציוני הארוך ועד לראשות הממשלה. מהמפגשים עם גדולי עולם והענקת פרס נובל לשלום ועד למלחמת שלום הגליל. מהפרישה וההסתגרות ועד פטירתו של בגין. היום נפטר מדום לב והוא בן 90.