יפרוש? השופט סגל
יפרוש? השופט סגלצילום: פלאש 90
עשרות שופטים פנו בסוף השבוע לשופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, והפצירו בו לפרוש מההתמודדות על משרת פרקליט המדינה, כך דווח ברשת ב'.
במהלך השבוע שעבר הודיעה ועדת האיתור על שמותיהם של ארבעת המועמדים למשרה הנחשקת, אולם במערכת המשפטית גוברת ההערכה כי מדובר במירוץ שתוצאתו ידועה מראש, וכי בחירתו של המשנה ליועמ"ש, שי ניצן, מובטחת.


השופטים ביקשו מהשופט סגל לפרוש, כמחאה על כך שהמירוץ תפור. כמה מהם טענו כי על השופט סגל לפרוש כדי להגן על כבודו ועל כבוד השופטים.
השופט סגל צפוי להתחבט עם מקורביו עד הרגע האחרון האם לעשות כעצתם של אותם שופטים, או להמשיך ולהתמודד על המשרה בהנחה שניתן עוד לשנות את הבחירה המועדפת על חברי הוועדה.

עו"ד דני חורין הממונה על טוהר המידות במשרד המשפטים, דחה לאחרונה בקשה למנוע מהיועמ"ש לעמוד בראש ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה.

בתשובה לפניית עו"ד יוסי פוקס ב"כ הפורום המשפטי, טען עו"ד חורין, כי "מצאתי כי אין מקום להיענות לבקשתך למינוי מחליף ליועץ המשפטי לממשלה בכל הנוגע להשתתפותו בוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה. יחד עם זאת פנייתך ותשובתי יועברו לחברי ועדת האיתור על מנת שמכלול  הדברים  יעמוד לנגד עיניהם".

הרקע לבקשה הוא החלטת ועדת האיתור לכלול ברשימת המועמדים הסופית למשרת פרקליט המדינה ארבעה מועמדים, בתוכם עורך הדין יהושע (שוקי) למברגר, מי ששימש עד לאחרונה בתפקיד המשנה לפרקליט המדינה.

למברגר היה לטענתו של פוקס מי שטיפל בפרשת העסקת העובד הזר בביתו של היועמ"ש, הוא שהחליט שלא לחקור באזהרה את היועמ"ש והוא אשר המליץ להעמיד לדין פלילי את רעייתו, אביבה.