איש של הדר בית"רי. קדישאי
איש של הדר בית"רי. קדישאיצילום: פלאש 90

יחיאל קדישאי, מותיקי תנועת החירות ויד ימינו של מנהיג התנועה מנחם בגין, הובא בצהריים (ראשון) למנוחות בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב.

בטקס הלוויה השתתפו מאות חברים, בני משפחה, וותיקי תנועת החירות. בין המלווים היו גם השרים סילבן שלום ולימור לבנת, וכן השרים לשעבר דוד לוי, ראובן (רובי) ריבלין ובני בגין.

השרה לימור לבנת ספדה לקדישאי בשם הממשלה כולה, אך תחילכה מסרה דברי הספד בשמו של ראש הממשלה נתניהו, אשר השתתף באותה שעה בטקס קבלת הפנים לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד.

"יחיאל היה צנוע, חכם, שנון ומסור כל כולו לארץ ישראל. הוא היה סמל לאהבת המולדת והנכונות להקרבה עצמית למענה.
פגשתי אותו, מוסיף ראש הממשלה, רק לפני חודשים בודדים ושוחחנו על התפקיד המרכזי שמילא בשנותיו כמנהל לשכתו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין", אמרה לבנת בשם נתניהו והוסיפה בשמו, כי "ליחיאל היתה נשמה יהודית ולב חם, כולם אהבו אותו ובצדק. רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו לרעייתו המסורה אסתר (במבי) ולכל בני משפחת קדישאי".

לאחר מכן סיפרה לבנת, בעצמה בת לותיקי האצ"ל, כי "היתה לי הזכות להכיר את יחיאל למעלה מ-40 שנה. מאז פגשתיו פעמים רבות. הוא היה מעין ארכיון אנושי שאגר במוחו את כל אותם נאומים, מעמדים ורגעים שחווה לצידו של המנהיג מנחם בגין. צנוע, נחבא אל הכלים. נעים הליכות. אהב אנשים ואנשים אהבו אותו, קשוב ורך – לכל אחד".

לדבריה, "בשנים האחרונות התקשר אליי מספר פעמים וביקש שאסייע לאלמנה של אחד החברים שחלתה, וכל זאת בשקט ובצנעה, וזאת – כפי שנהג לסייע לכל מי שפנה אליו".

לבנת הוסיפה וסיפרה על קדישאי, כי "כל רצונו, לשרת את הרעיון. ולעמוד לרשות האיש שהנהיג את הרעיון. מאומה לא ביקש לעצמו. איש של הדר בית"רי, הלהט האידיאולוגי בער בקרבו. האמונה בצדקת הדרך – מעולם לא דעכה. יחד עם במבי אשתו הקדישו את חייהם לרעיון ולמנהיג, לבגין, מתוך אמונה עמוקה שבכך משרתים את טובת העם והמולדת".