הסטרטאפים הישראלים שמיקרוסופט מאמצת

פגשנו את נציגי חברות שהשתתפו במחזור השלישי של האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס, המיזם שנועד לקדם ולהרים חברות טכנולוגיות.

יוני קמפינסקי , ט"ו בכסלו תשע"ד

אירוע הסטרטאפים של מיקרוסופט
אירוע הסטרטאפים של מיקרוסופט
יוני קמפינסקי

האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל השלים לאחרונה את מחזור מס' 3. במהלך המחזור הצליחו כבר 5 חברות לגייס או לקבל הצעות השקעה בסכום כולל של 5 מיליון דולר - 1 מיליון דולר בממוצע. 

10 החברות הבוגרות נהנו מהתמיכה של מספר חברות גלובאליות שהשתתפו בתוכנית האקסלרטור וביניהן: eBay, Comcast,  Saatchi and Saatchi, Sears Israel (באמצעות באומן בר ריבנאי) Y&R ו- Deutsche Telekom. החברות הרב לאומיות תרמו מנטורים של מנהלים בכירים, סיוע בפיתוח טכנולוגיות ופתרונות, פתיחת אתרי בטא לבחינת הפתרונות, קישור ללקוחות ועוד.

תוכנית האקסלרטור, שנמשכת 4 חודשים, ממוקדת בסיוע לסטארט-אפים לפתח מוצרים ושירותים ברמה עולמית ולבצע קפיצת מדרגה מהירה לשוק העולמי. 10 החברות הבוגרות נבחרו בקפידה מתוך כ-380 חברות שהגישו מועמדות (2.6%).    

חנן לביא, מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל: "ההישגים של הסטארט-אפים במחזור השלישי, הגידול במספר החברות הגלובאליות המשתתפות וגיוסי ההון שכבר הושלמו מעידים כולם על ההצלחה הגוברת של התוכנית. אנו רואים עתה אף חברות שמדלגות מעל שלב גיוס הסיד ופונות ישר לגיוס סבב ראשון – דבר המעיד על איכות היזמים במחזור זה".    

85% מ-24 החברות שהשתתפו בשני המחזורים הראשונים של האקסלרטור גייסו בממוצע 1 מיליון דולר בתקופה של חצי שנה מיום סיום המחזור. ההצלחה של מודל האקסלרטור בישראל סייעה להחלטתה של מיקרוסופט לפתוח אקסלרטורים מבוססים על מודל זה בלונדון, ברלין, בנגאלור, בייג'ינג ותוכניות בפריז ובמוסקבה. 

גיא שחורי, eBay, שותפה של האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בתל אביב: "הסטארט-אפים הבוגרים מעוררים השראה אמיתית ואנו גאים להיות שותפים בתוכנית. השילוב של יזמים מוכשרים עם מנטורים ברמה עולמית והאנרגיה היצירתית של אומת הסטארט-אפים הוא מקפצה אדירה להצלחה. אנו כבר בציפייה לראות את המחזור הבא של סטארט-אפים מבטיחים".  

צחי וייספלד, דירקטור בכיר ב-Microsoft Ventures: "אנו עוזרים להקמת סטארט-אפים יוצאי דופן ברחבי העולם. אחת מנקודות החוזק הייחודיות שלנו היא השותפות עם לקוחות ארגוניים גדולים והיכולת שלנו לספק לסטארט-אפים גישה חסרת תקדים לשווקים, שהיא בבחינת יתרון משמעותי לכל סטארט-אפ".

חברות המחזור השלישי פיתחו פתרונות במגוון תחומים וביניהם: שירותים מבוססי מיקום בתוך מתחמים סגורים, שיקום בענן, שירותים רפואיים מרחוק למבוגרים, משחקי מציאות רבודה ועוד.

•NAVIN- מפתחת מערכת מיקום וניווט במבנים סגורים ללא צורך בחומרה כלשהיא וללא צורך בכיול. המערכת רותמת את חוכמת ההמון, כמו ווייז, ונפרשת מעצמה. האפליקציה מאפשרת התמצאות בכל מקום והנחיות הגעה למוצר, שירות, מקום או אדם שהמשתמש מחפש.

•METAL COMPASS – הופכת כל אביזר פיזי להתקן משחק המשולב בחוויה הדיגיטלית לדוגמא בחווית המשחק של משחקי היריות הפופולאריים לעולם האמיתי על ידי שילוב של תוכנה חדשנית עם אביזרי משחק מלהיבים.

•APPIXIA - הינה פלטפורמה המאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים לבנות ולנהל את הנוכחות שלהם במובייל.

•vuboo - מפתחת חוויית צפייה למסך השני (הסמארטפון) ובאמצעות אפליקציה חברתית מקשרת בין אוהדי כדורגל היושבים בסלון ביתם לאצטדיון וירטואלי ברשת.

•Kytera מפתחת פתרון שעוזר למבוגרים להזדקן בביתם. המערכת מנטרת את התנהגות הקשיש בביתו, ובאמצעות ניתוחי ביג דאטה "לומדת" את דפוסי ההתנהגות ומתריעה על סטייה או שינוי.

•Semperis - מספקת שרותי התאוששות כשרות ענן לתשתית ההזדהות הארגונית, המאפשרים התאוששות מיידית החל מרמת תכונות בודדות וכלה בכלל השרות, וזאת על-ידי אספקת תשתית שחזור לשכבה האפליקטיבית.

•ConferPlace - קונפרפלייס היא פלטפורמה לכנסים וירטואליים לחוויית כנס מלאה מהבית או המשרד. הפלטפורמה מאפשרת להרחיב את הכנס מעבר לגבולותיו הפיזיים ולהגיע למיליוני משתתפים במקום אלפים בודדים.

•KitLocate - מספקת פתרונות מתקדמים לשירותי המיקום עבור מפתחי אפליקציות, המאפשרים לדעת את מיקום המשתמש (גם כאשר האפליקציה ברקע) תוך ניצול מינימאלי של משאבי הסוללה.

•rojoom - מפתחת פלטפורמה לצריכת תוכן חווייתית מרחבי האינטרנט ומאפשרת בניית מסלולי תוכן על פי נושאים שונים.

•Cell Mining - מפתחת טכנולוגיה לאופטימיזציה ושיפור תפקודן של רשתות סלולר באמצעות חכמת המונים (crowd sourcing).


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il