זוכרים את פצועי צה"ל בכנסת

בכנסת התקיים היום (שלישי) האירוע המרכזי במסגרת יום ההוקרה לפצועי צה"ל, אירוע אותו יזמה תנועת "בני עקיבא".

באירוע השתתפו, הרב הראשי לישראל- הרב דוד לאו, חברי כנסת, מזכ"לי תנועות הנוער, אנשי בית הלוחם, ארגון נכי צה"ל, פצועים ומשפחותיהם וחניכי תנועות הנוער.

במקביל לאירוע השנה, שהתקיים במתכונת וולונטרית, מונחת בימים אלו על שולחן וועדת שרים לענייני חקיקה, הצעת חוק של חה"כ יוני שטבון ועופר שלח לקיים יום הוקרה לאומי לפצועי צה"ל. הצעה זו כבר קיבלה את תמיכתו של שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

באירוע היום הזכיר הרב הראשי הרב לאו את סג"מ אחיה קליין, שנפצע קשה בעזה בשבועות האחרונים, ואת השמחה בעקבות הידיעה לפיה יוכל לחזור ולראות.

הרב לאו ציין, כי "הזכרתי תמיד בהערכה ובתודה את אלו שאינם, אבל כדאי גם שנוקיר תודה לאלו שאיתנו וחייהם כבר לא אותם חיים. לא יכולתי שלא להתפעל מהיוזמה ובחרתי להצטרף אליכם בשבת וישלח כשבת הוקרה לפצועים. תודה לכל אלו שנתנו מבריאותם ולמעננו כדי שנוכל לשבת ולחייך".

אלוף (מיל') ח"כ עמרם מצנע בירך את בני הנוער בחום על היוזמה, "היוזמה של בני הנוער ולקיים פעילות הוקרה לפצועי צה"ל מאוד ומרגשת. עם ישראל צריך להכיר ולהבין כי המדינה הזו לא נתנה לנו על מגש של כסף. אנחנו לא תמיד רגישים לכך שלמרות שהחיים צריכים להימשך, צריך לזכור מאין באנו".

ח"כ יוני שטבון, קצין צה"ל ואחד מיוזמי הצעת החוק, אמר כי "אנחנו מזהים את השורש הכי נקי והכי טהור וזה היכולת ההקרבה שכולנו נותנים למען מדינת ישראל. הבחנתי בתופעה שחיילים הפסיקו להגיע לאזכרות חבריהם. חיילים פצועים מרגישים לא טוב עם העובדה שהחבר שלהם נהרג והם נשארו בחיים. בנוסף, פצועים מרגישים שלא זוכרים אותם. צריך לזכור את אלו שפצועים וזו הגדולה האדירה".

מזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג, ציין בפני המשתתפים, כי "מדובר ברגע היסטורי. אתם שיושבים כאן עדים ליום שיהפוך למסורת כל שנה. מאות בתי ספר נפגשו היום עם פצועים ואירועים רבים יערכו היום ומחר".

לדבריו, "למדינה לקח 15 שנה למדינה להכריז על יום לחללי צה"ל. אני קורא לחברי הכנסת לקדם את הצעת החוק ליום ההוקרה הלאומי.  אנו נוהגים לציין את מגש הכסף אבל הוא מורכב גם מפצועי צה"ל". 

ארגון 'ישראל שלי' הפעיל קמפיין ניו מדיה ויחד עם תנועת בני עקיבא יחלקו מחר (רביעי) הפעילים בכל רחבי הארץ סטיקרים של "אח שלי גיבור" לרגל שבוע הוקרה לפצועי צה"ל.