הר הזיתים
הר הזיתיםקובי פינקלר

את המחדל המשטרתי באבטחת הר הזיתים מגלים עשרות אלפי הפוקדים את הר הזיתים כמעט מידי יום ביומו.

רבים מהם מותקפים באבנים ונתקלים באירועי אלימות מצד פורעים ערבים.

את הזלזול המופגן של המשטרה גילה שוב יו"ר הוועד להגנת הר הזיתים הרב אברהם לובינסקי ביום שישי האחרון.

בעת שעלה לפקוד את קברי בני משפחתו בהר הזיתים ביום שישי האחרון גילה יו"ר הוועד להגנת הר הזיתים הרב אברהם לובינסקי כי נקודת המשטרה שהוקמה בהר הזיתים סגורה על מנעול ובריח.

על אף שסייר במקום בשעה 11 בבוקר של יום שישי האחרון, ועל אף שהמשטרה התחייבה להפעיל את נקודת המשטרה בכל שעות היממה, אף שוטר לא נראה בתחנה.

באותה העת שהו בהר הזיתים מאות רבות של מתפללים שפקדו את הקברים והצדיקים הטמונים בהר, אולם במקום לא נראתה כל נוכחות משטרתית.

כזכור, התקיים בשבוע שעבר דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת, בה חזרו נציגי המשטרה ואמרו כי תחנת המשטרה פעילה ומופעלת כל העת, וזאת מלבד סיורים ממונעים של כוחות המשטרה, אולם בפועל, גילה יו"ר הוועד להגנת הר הזיתים שהגיע ארצה במיוחד על מנת להשתתף בדיון המיוחד בוועדת הפנים, כי המשטרה שוב לא דייקה והיא ממשיכה לזלזל באבטחת הר הזיתים המקודש לעם היהודי.

הרב אברהם לובינסקי יו"ר הוועד להגנת הר הזיתים, אומר כי "שוב גילינו שהמשטרה מזלזלת בעשרות אלפי המתפללים בהר הזיתים והיא אינה מעניקה אבטחה אמתית בהר. אני קורא למשטרת ירושלים להתעשת ולחוס על המתפללים ולהעניק להם את האבטחה המגיעה להם ושהובטחה במפורש על ידי המשטרה. אנו לא נשקוט עד אשר יוכל כל מתפלל בהר הזיתים לקבל את האבטחה המקסימאלית".