אחרי שנים ארוכות בלי מערכת בחירות במועצה האזורית חבל יבנה, בחודש הבא זה קורה.

אחד המתמודדים על כיסא ראש המועצה הוא רכז משק קבוצת יבנה בשנים האחרונות, משה ליבר. דמותו מוכרת מאוד בנוף הקיבוצי בשל היסטוריה ארוכה של עשייה ציבורית בקיבוץ. "עד כה היה ראש מועצה שבמשך מספר עשורים נבחר בכל קדנציה בלי בחירות. הפעם התושבים במועצה מחפשים שינוי ורוצים משהו חדש. המועצה צריכה רענון ובוער בי הרצון לקדם ולעשות למען התושבים", אמר.

מול ליבר מתמודדים לתפקיד אריאל בריח מבית גמליאל ויעקב קליין מניר גלים, במערכת בחירות עמוסת יצרים. חבל יבנה מונה כ-5,000 תושבים ומורכב מקבוצת יבנה, היישובים בן זכאי, ניר גלים, בית גמליאל, בני דרום, כרם ביבנה, מתחם קריית החינוך גבעת וושינגטון ונווה הרצוג.

"אין לי ספק שהדרך עוד ארוכה וישנם דברים רבים שחייבים לשפר ולקדם במועצה", אמר ליבר. "אני שמח שיש היום מודעות גדולה לבחירות ברחבי המועצה, אני מאמין שזה יתבטא ביום הבחירות", הוסיף.   

ליבר משוכנע כי כאיש קיבוץ ותיק, הוא אינו "לחיץ" בפני גורמים חיצוניים. "אני לא מחויב לאף אחד חוץ מלרצונו הנקי של הבוחר. אני לא מחויב לקבלנים או יזמים ואי אפשר 'לקנות' אותי או לבוא בדרישה לפרוע ממני הבטחות ביום שאחרי. אוכל לפעול נטו למען התושבים ולהוביל לקידום אמיתי של כל התושבים במועצה".