שי ניצן
שי ניצןצילום: פלאש 90

עו"ד נפתלי ורצברגר, אינו מופתע ממינויו הצפוי של שי ניצן לפרקליט המדינה, לדבריו מדובר באיש חכם שידע כיצד לסלול את דרכו לצמרת.

בראיון לערוץ 7 הוא אומר כי ניצן ידע להרים את הדגל בתקופת ההתנתקות והמשיך את המלחמה בימין גם לאחריה, "מסתבר שהדגל שהוא הרים, היה בחירה נכונה עבורו. מהבחינה האישית הוא הצליח להתרומם מעל האפרוריות כפי שעשתה קודמתו טליה ששון בזכות הפעולות החריפות נגד הימין. אכן מדובר בפרקליט מבריק ואני מקווה שכפרקליט המדינה הוא יוכל להוריד את האש שיצר בעבר".

ורצברגר קובע שאין ספק שבמינוי יש אמירה ברורה כלפי התיישבות, "שי ניצן היה הרבה שנים סדין אדום בפני הימין. ההחלטה למנות אותו, על ידי ועדת האיתור שבתוכה ישבו אנשים כמו מנכ"ל משרד המשפטים, נציב שרות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה - הם סוג של אמירה כלפי ההתיישבות, נצטרך ללמוד לחיות עם זה ונקווה ששי ניצן יפתיע אותנו לטובה ויקפל כעת את הדגל שאותו הניף".

הוא אינו מופתע שמישיבת נתיב מאיר צמחו בוגרים כמו שי ניצן ואלעזר שטרן, "תופעת המרד בערוגת הגידול קיימת בכל חברה וגם במערכת המשפט ישנם בוגרים רבים של מערכת החינוך הדתית לאומית. אמנם ניצן אינו חובש כיפה ואולי זה חלק מהמרד, אך באורחות חייו הוא אדם שומר מצוות, ילדיו לומדים במערכות חינוך דתיות ואשתו היא בעלת חזות דתית מובהקת, אין ספק שהוא איש יוצא דופן".

ורצברגר טוען כי הימין טעה כשהפנה את הביקורת דווקא לשי ניצן, "הוא הרי ייצג את אדוניו, את ראשי הממשלה, כך שהמלחמה נגדו הייתה סוג של עשיית חיים קלים, היו צריכים לבקר את האדונים ולא את שומר הסף. שי ניצן עשה את דברו של שרון, בדיוק כשם שחברת הכנסת דהיום מירי רגב עשתה את רצונו של שרון והייתה ממליצות היושר של הפרקליטות בזמן ההתנתקות, אך משום מה היום אנשי הציבור בימין מעדיפים לשכוח למירי רגב את חלקה".