גם זו לטובה
גם זו לטובהידיעות- ספרי חמד

נפתח את הביקורת על הספר החדש "גם זו לטובה" מתוך התלמוד הבבלי במסכת סנהדרין, דף קח:  וכך שם נזכר: "וּמִפְּנֵי מָה קָרְאוּ לוֹ "נַחוּם אִישׁ גַּם זוֹ"? מִפְּנֵי שֶׁעַל כָּל דָּבָר שֶׁהִגִּיעַ לוֹ הָיָה אוֹמֵר: "גַּם זוֹ לְטוֹבָה".

פַּעַם אַחַת בִּקְּשׁוּ יִשְׂרָאֵל לְשַׁגֵּר דּוֹרוֹן לְקֵיסָר.אָמְרוּ: מִי יֵלֵךְ? יֵלֵךְ נַחוּם אִישׁ גַּם זוֹ, שֶׁמְּלֻמָּד בְּנִסִּים הוּא.

שִׁגְּרוּ בְּיָדוֹ מְלוֹא אַרְגַּז אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת. הָלַךְ וְלָן בְּפֻנְדָּק.ַבלילָה עָמְדוּ בַּעֲלֵי הַפֻּנְדָּק וּפָתְחוּ אֶת הָאַרְגָּז וְנָטְלוּ כָּל מָה שֶׁבְּתוֹכוֹ וּמִלְּאוּהוּ עָפָר.כשהִגִּיעַ לְקֵיסָר, פָּתְחוּ אַרְגָּזוֹ וְרָאוּ שֶׁהוּא מָלֵא עָפָר.אָמַר הַמֶּלֶךְ: מְלַגְלְגִים עָלַי הַיְּהוּדִים.בִּקֵּשׁ לְהָרְגוֹ. אָמַר: גַּם זוֹ לְטוֹבָה".

ספר חדש לילדים אודות אותו איש מופלא, הכתוב בחרוזים מביא את דמותו, את אמונתו ובעיקר את אישיותו בפני הילדים וגם.. הוריהם. ליצור ספר, שהוא למעשה, תיאור של אגדות חז"ל בגמרא, בשפתינו, זו אומנות. וכך הלכה המחברת ציפי פינגלה, יחד עם איוריו המקסימים של בעז גבאי ויצרה סיפור מחורז, עם ניחוח תורני, לצד סיפור משובב לב וראש.

כדי שנבין במה מדובר, הנה לכם טעימה:

מה קרה, כשמלך רע החליט ביהודים ללחום? נחום-איש-גמזו נשלח אליו כדי לעשות שלום!

האם יצליח להשכיח מן המלך את הזעם? ואיך יתמודד עם הצרות, אשר באות עליו כל פעם?

 את התשובות תמצאו בספר. שווה.