מאיר פרוש
מאיר פרושחזקי עזרא

לצד השרים וחברי הכנסת ממפלגות הימין והמרכז, גם חברי הכנסת החרדים יצאו בתגובות חריפות נגד ההסכם בין המעצמות לאיראן.

אולם, חברי הכנסת החרדים תיבלו את דבריהם בהדגשת חשיבות השמירה על עולם התורה כהגנה על ביטחון ישראל.

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר בתגובה כי "מדובר בהסכם רע. על ראש הממשלה לדעת שהתורה היא היחידה שמגנה ומצילה את עם ישראל, אנו כיהודים מאמינים שהניסיון לפגוע בעולם התורה משליך ישירות על בטחון מדינת ישראל".

גם יו"ר הועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי (ש"ס), הגיב הבוקר להסכם בין איראן למעצמות ואמר כי אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים.

לדבריו, "מדינות העולם ראו לנגד עיניהם את האינטרסים הכלכליים הצרים ולא חובתם להבטיח שלומה של מדינת ישראל. שוב הוכח כי אנו 'עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" ואין לנו על מי לסמוך, חוץ מאשר על אבינו שבשמיים ועלינו'".

יו״ר ש"ס ח''כ אריה דרעי הבהיר כי הוא תומך במדיניות שהוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת ההסכם שנחתם בין איראן למעצמות. "ההסכם שנחתם הלילה עם איראן הוא הסכם גרוע, זהו הסכם המותיר את המצב הקיים ומאפשר לאיראן ברגע שתחליט להגיע בקלות רבה לנשק גרעיני".

דרעי הדגיש כי "הדיפלומטיה תמיד עדיפה על כל דרך אחרת, אבל במקרה הזה נראה שהיא נחלה כישלון חרוץ. אנחנו מחזקים מהאופוזיציה את ידיו של ראש הממשלה במאבק לחיזוק בטחונה של מדינת ישראל".