אם מבצע בעזה - אז רק לכיבוש הרצועה

מרכז מפלגת 'ישראל ביתנו' התכנס הערב לדון על המשך השותפות עם הליכוד.

במהלך הכינוס נאם שר החוץ, אביגדור ליברמן, והתייחס לבחירות בירושלים, ליהודי העולם ועל דת ומדינה.

על הבחירות בירושלים אמר ליברמן כי "זה נכון שלא ניצחנו, אבל לפעמים הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה. כל המערכה הזו - מהרגע שנכנסנו אליה, ארכה חודשיים וחצי והצלחנו, בתקופה קצרה, להשיג 45.3% מקולות הבוחרים מול ראש עיר מכהן שגם השקיע סכומי עתק - הסכומים הכי גדולים שהשקיע אי-פעם מועמד בבחירות מוניציפאליות".

"כל ההשמצות בתקופת מערכת הבחירות על קומבינה ושקרים אחרים הוכחו לא רק  כלא נכונות אלא בדיוק להיפך. הענקת תפקיד סגן בשכר למר אפשטיין, שמייצג את הרב אוירבך במועצת העיר, ויש לו רק מנדט אחד, היא תוצאה ישירה של הקומבינה שנסגרה לפני הבחירות ובניגוד לחוק לא פורסמה ברבים ולא הוצגה בפני הציבור".

ליברמן תקף בחריפות את ברקת ואמר כי "במקרה של ניר ברקת לא מדובר בניצחון בבחירות אלא בקניית שלטון בכסף. גם לנו הציעו את אותו הדיל שברקת סגר עם אנשיו של הרב אוירבך וסירבתי בתוקף אפילו לדון על כך ואם הייתי עושה איתם הסכם הוא היה שקוף בפני כל הציבור. לכן אני גאה בהתנהלות של "ישראל ביתנו" לאורך תקופת הבחירות וכפי שאנחנו מתנהלים תמיד".

שר החוץ קרא ליהודים בכל העולם לעלות לישראל, "היום חיים בישראל 6 מיליון 66 אלף ושלוש מאות יהודים ובתפוצות חיים 7 מיליון ו-855 אלף יהודים. המצב חייב להשתנות דרמטית. רוב מוחלט של היהודים בעולם צריכים לחיות בישראל. זה יהיה טוב להם וזה יהיה טוב לנו. העלייה היא מנוף של צמיחה. העלייה היא כלי חשוב בישוב קרקעות הלאום. העלייה חייבת להשלים את המסה הקריטית של היהודים. צריך להציב יעד ולהגיע ל- 10 מיליון יהודים במדינת ישראל. 1.5 מיליון בעשור הקרוב וב- 5 השנים שלאחר מכן עוד מיליון וחצי. קברניטי המדינה לא יכולים להתעלם גם משעורי ההתבוללות של היהודים בעולם המגיעים ל-50% ומכך שבעוד דור מספר היהודים בתפוצות יקטן באופן דרמטי".

"נושא חשוב נוסף הוא סוגיית הדת והמדינה. 'ישראל ביתנו' היא תנועה שמכבדת את מסורת ישראל. 'ישראל ביתנו' היא תנועה המקדשת את ההיסטוריה של עם ישראל ואת הערכים היהודים, אפילו כשזה לא נוח לנו משיקולים אלקטורליים. מהיום שהקמנו את המפלגה אמרנו שאנחנו מתנגדים להפרדה בין דת למדינה. במדינת ישראל אי אפשר להפריד בין דת למדינה משום שאצל היהודים אי אפשר להפריד בין דת ללאום. יש זיהוי מוחלט בין שני הדברים. אבל אנחנו כן בעד הפרדה בין דת לפוליטיקה".

על בחירות הרבנים הראשיים אמר ליברמן כי ההתערבות של ח"כים בנושא אינה בריאה, "פוגע בסמכות התורנית והרוחנית שלהם. בדיוק כמו שאין שום סיבה בקיומן של מועצות דתיות במתכונת הנוכחית. המועצות הדתיות חייבות להיות חלק מהשלטון המקומי, חלק מהעיריות. כפי שבכל עירייה קיימות מחלקות שונות, המטפלות בנושאים שונים כגון חינוך, תרבות, רווחה וכו', כך תהיה מחלקת שירותי דת שתספק את כל הצרכים הדתיים ולא יהיה צורך במועצות דתיות".

"המטרה שלנו היא לא לפגוע בהלכה אלא להפוֹך את שירותי הדת לידידותיים יותר, מובנים יותר ונגישים יותר. מבחינתנו ההפרדה בין דת לפוליטיקה היא קריטית אם רוצים לשמור על כבודה של התורה ועל כבודם של האזרחים".

שר החוץ התייחס גם למו"מ עם הפלסטינים והדגיש כי זו טעות להציג את ההתיישבות היהודית כמכשול להסדר מדיני בינינו לבין הפלסטינים, "לנושא ההתיישבות יש להתייחס כחלק ממהלך של הסדר מדיני ולא כאל טרפוד מהלך מדיני. אני רוצה להזכיר שהגענו להסכמי שלום עם מצרים וירדן וההתיישבות היהודית לא הייתה מכשול בשום הסדר. אם כבר אז להיפך. פינוי 21 ישובים פורחים מרצועת עזה לא הביא לא לשלום ולא לביטחון, אלא רק דרדר את המצב והביא מחבלים של חמאס להשתלט על חבל ארץ זה ולאיים על שגרת חייהם של אזרחים מדרום הארץ וממרכזה. האיום הזה מַתְמִיד, מתמשך ומתגבר מיום ליום, גם כשלא נורים טילים, וראינו את התמונות של המנהרות ושל הנשק המתוחכם וההרסני שנאגר שם".

ליברמן הדגיש כי מפלגתו תתנגד לכל מהלך בעזה "שמטרתו לא תהיה השתלטות על כל הרצועה וניקוי השטח מכל סוגי הנשק למיניהם ותשתיות הטרור שנבנו שם והפסקת יצור אמל"ח מקומי. ברור שכיבוש עזה מחדש זה לא מהלך של ימים או שבועות אלא של חודשים רבים ויהיה לזה מחיר. אבל המחיר שנשלם על זה יהיה קטן יותר מהמחיר שנשלם על מבצע מוגבל נוסף, גם בזירה הפנימית וגם בזירה המדינית. חשוב להדגיש שאין לנו עניין ליזום מתקפה על עזה ואין לנו עניין לשלוט בעזה. אבל לא נספוג יותר מטחי טילים חדשות לבקרים מתי שיתחשק לחבורת המחבלים היושבת שם. לא נוכל להסתפק במבצע מוגבל. שייקחו זאת בחשבון".

על הסוגיה האיראנית אמר ליברמן כי מבחינתה של מדינת ישראל, על כל גווני הקשת הפוליטית, "מדובר בהסכם רע ולא נכון! הסכם שלא מחייב אותנו לשום דבר. לכן, זו אחריותה הבלעדית של ממשלת ישראל לדאוג לגורלם של אזרחי המדינה. אנחנו נמצאים במציאות חדשה. מציאות שונה מכפי שהייתה אתמול, וזה מחייב אותנו להערכת מצב מחודשת. בשיקול דעת, באחריות ובנחישות. כל מה שמוטל עלינו נעשה ולא נהסס אף לא לרגע אחד, ואין צורך להוסיף מילה אחת נוספת".

בעניין המשך השותפות עם הליכוד אמר יו"ר המפלגה כי "בשבועות האחרונים קיימנו מספר דיונים מעמיקים על המשך דרכנו והמשך השותפות עם הליכוד במסגרות שונות. בישיבות עם ח"כים ושרים, במזכירות ובוועדה המדינית של "ישראל ביתנו". המגמה של רוב הדוברים הייתה ברורה. אבל בעקבות פנייתו של ראש הממשלה לדחות את ההכרעה בנושא, לאור המצב המדיני המורכב, גם בסוגיה האיראנית, גם במו"מ עם הפלסטינים ובנושאים אחרים הנמצאים על הפרק, אני מבקש שנכבד את פניית ראש הממשלה ולא נחליט בנושא הנ"ל היום, אלא נסמיך את מזכירות המפלגה לקבל החלטה בבוא העת".

"לא דגלנו בעקרונות אלו באופן תיאורטי אלא עשינו לא מעט צעדים מעשיים בכיוון זה. הקמנו סיעה משותפת עם "האיחוד הלאומי" ולאחר מכן התמודדנו יחד לכנסת. כך גם עם הליכוד בבחירות האחרונות. החלטות אלו היו לא פשוטות עבורנו ולא מעט חברים גם התנגדו להן. לצערי התוצאות היו מאכזבות ולכן הַצָעָתִי לראש הממשלה ולכל אלו הנמנים על המחנה הלאומי שאם מדברים על איחוד צריך לדבר על איחוד מלא של כל המפלגות קרי: "ליכוד", "ישראל ביתנו" ו"הבית היהודי". יצירת מפלגה אחת גדולה שתכלול את כל המרכיבים אכן יכולה להיות התשובה הנכונה לניסיונות קודמים שעשינו בשנים עברו וכך להגיע לתוצאה המקווה. בשלב זה זו לא הצעה ולא המלצה אלא רק חומר למחשבה שדורש בחינה ובדיקה מעמיקה".