"עיכוב השיווק מעבר לקו הירוק מעלה מחירים"

מנכ"ל השיווק בחברת האחים חסיד, אריה שמילוביץ, מסביר כי מניעת שיווק קרקעות ממזרח לקו הירוק לא תורם ליציבות מחירי הנדל"ן בי-ם.

שלמה פיוטרקובסקי , כ"ב בכסלו תשע"ד

עליית מחירים. הר חומה
עליית מחירים. הר חומה
פלאש 90

מחירי הנדל"ן בשכונת הר חומה בירושלים ממשיכים לעלות. לאחרונה מכרה חברת האחים חסיד דירת פנטהאוז בשטח של כ-160 מ"ר במחיר של 2.05 מיליון שקל.

דירות ארבעה חדרים משווקות היום על-ידי החברה תמורת 1.49 מיליון שקל ודירות חמישה חדרים משווקות על-ידי החברה במחיר של 1.65 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל השיווק בחברת האחים חסיד, אריה שמילוביץ, המחירים משקפים עליה בשיעור כ-5% לעומת פרויקטים דומים ששיווקה החברה מלפני כשנה, ועליה בשיעור של כ-7% לעומת פרויקטים אחרים המשווקים בשכונה. עוד הוא מציין כי נכון להיום קרקעות בשכונה משווקות במחיר של כ-350 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

שמילוביץ מעריך, כי כי עיכוב בשחרור מגרשים על-ידי משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל במהלך השנה הקרובה לא יתרום ליציבות במחירי הנדל"ן בשכונה בפרט ובירושלים בכלל. נהפוך הוא.

"אנו מתחילים כעת את השיווק של שלב ב' בפרויקט בית בגן בשכונת הר חומה" מסביר שמילוביץ, "מדובר במגרש האחרון שנותר לבניה בשכונה, כאשר השיווקים של עוד מאות דירות בשלב ג' של השכונה יחלו בשלב מאוחר יותר. בסך הכל עתידים להיבנות בשכונה עוד מאות בודדות של דירות. עם זאת  המחלוקות המדיניות בנושא המשך שיווקי הקרקעות בשכונה, לא יתרמו ליציבות המחירים בשכונה".

שכונת הר חומה ממוקמת בדרום מזרח העיר מעבר לקו הירוק. פרויקט בית בגן של חברת האחים חסיד כולל 77 דירות. בחודשיים האחרונים מכרה החברה 17 דירות בפרויקט בעלות כוללת של 24 מיליון שקל. כעת מתחילה החברה בשיווק שלב ב' של הפרויקט שיכלול 20 יחידות דירות נוספות.

"מדובר בעשרות בודדות של דירות שיוצאות כעת לשיווק", ממשיך שמילוביץ, "הפרויקט המשווק על-ידנו ייחודי והוא כולל גן פרטי במרכז המתחם של 2.5 דונם, כשלכל הבניינים שיוקמו כניסות ויציאות לפארק. הדירות בפרויקט מרווחות וכוללות מרפסות בשטחים של 19-30 מ"ר. דירות הגן כוללות גינה בשטח של 120-200 מ"ר. שכונת הר חומה נהנית כיום מביקושים גבוהים בעיקר של משפרי דיור וזוגות צעירים מתוך השכונה. נכון להיות המחירים בשכונה עדיין שפויים, לעומת שכונות אחרות בירושלים, עם זאת מדיניות הקפאת השיווקים הצפויה עשויה להיות פחות אטרקטיבית לזוגות צעירים".