מדוע אתם מתבטלים?

חברת הכנסת ד"ר רות קלדרון מתנועת יש עתיד מבקשת להתנצל הבוקר על המתקפה אתמול במהלך נאומה נגד חרדים שישבו ביציע.

"בהמשך לדבריי על ביטול תורה אתמול במליאה, חשוב לי להבהיר את כוונתי ולהתנצל על האופן בו נאמרו. באופן קבוע, ביציע המליאה יושבים ימים שלמים עשרות צעירים לבושים בגדי תלמידי חכמים, חלקם קבועים וחלקם מתחלפים. תופעת ביטול התורה הנמשכת הזו מצערת אותי ומביישת את מה שאני מאמינה בו ומעריצה - דמות תלמיד החכמים. 

לא כל אדם בנוי לחיים של למידה מעמיקה מתמדת ובלתי מתפשרת - וזו לא בושה. לא כל אחד מהם הוא תלמיד חכמים. על כן, מפלגת יש עתיד חרטה על דגלה לימוד מקצועות ליבה בכל המגזרים על מנת לאפשר לכל אחד להשתלב בשוק העבודה."

קלדרון (יש עתיד) נאמה אתמול על חוק ההסתננות. לאחר שסיימה את דבריה בנושא נשארה לה עוד חצי דקה לדבר והיא החליטה שלא להסתפק בנאום ולעבור לדבר על בחורי הישיבות. קלדרון החלה להטיח דברים לתלמידי הישיבות שישבו באותה שעה ביציע הכנסת ולדבריה "מתבטלים במקום לפתוח ספר וללמוד תורה".

"החילול השם היומיומי של אנשים הלבושים כתלמידי חכמים ויושבים פה במליאה למעלה בבטלנות בלי ספר, שעה אחרי שעה, מוציא אותי מדעתי", הטיחה קלדרון בתלמידי הישיבה, "זה מבייש את הלבוש של תלמיד חכם ואני מבקשת מכם - או להביא ספרים או ללכת לבית מדרש וללמוד. כמי שמעריכה את התורה אני לא יכולה לסבול אנשים מתבטלים ברשות התורה". בעקבות הטחת הדברים החלה במליאה מהומה בין חברי הכנסת.

במהומה הפכו קלדרון וחברי יש עתיד להיות מותקפים דווקא על ידי חברי הכנסת גלאון ורוזין (מרצ) שטענו כי "זכותם הדמוקרטית של אותם תלמידי ישיבות לשבת בהיכל הדמוקרטיה".