אינטרס אמריקני. ריבלין
אינטרס אמריקני. ריבליןפלאש 90

יו"ר הכנסת לשעבר, ראובן (רובי) רבלין, תוקף את ראש הממשלה נתניהו בעקבות שיתוק פעולתה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

"כבר שבועיים תמימים ועדת חוץ וביטחון אינה פעילה בגלל ויכוח פוליטי. הכנסת ממונה לפקח על הממשלה, והיא אינה יכולה להפקיר את הזירה הזו לאורך זמן בגלל נושאים פוליטיים", אמר ריבלין במליאת הכנסת.

לדבריו, "אנחנו נמצאים 4 שבועות לפני תום 2013 ועדיין אין תקציב ביטחון מאושר. ועדת חוץ וביטחון היא ועדה מתמדת שפעילה סביב השעון גם בתקופת ביניים שבין סיום כהונתה של כנסת לתחילת כהונתה של הכנסת שלאחריה".

ריבלין קרא ליו"ר הכנסת לדרוש מראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד להגיע להכרעה ולבחור יו"ר לאלתר: "הוויכוחים הפוליטיים הכרחיים ומובנים, אך לא ייתכן שלאורך זמן כה רב הכנסת והוועדות בה יהיו בנות ערובה של ויכוח פוליטי".

"בקדנציה הקודמת נקלענו למצב דומה כאשר הליכוד וקדימה ניהלו ויכוח על זהות יו"ר ועדת חו"ב", סיפר ריבלין, "לאחר שמיצינו את הוויכוח הפוליטי הצבתי אולטימטום לצדדים לקבל הכרעה או שאפנה לוועדת הכנסת על מנת שתכריע בעניין".

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין הגיב לדבריו ואמר, "מילים כדורבנות. פרט להסכמתי עם מה שאמרת, הנשיאות בראשותי פנתה כבר בשבוע שעבר לנציגי הממשלה לרבות ללשכת ראש הממשלה לזרז את התהליך. לצערי, בהתייעצויות עם הלשכה המשפטית נתגלה כי אין בסמכות יו"ר הכנסת לכנס את הוועדה או למנות מטעמי מישהו זמני. אך נמצא דרכים להבהיר שהמצב בלתי נסבל".

"פנו אליי רבים מהבית", הוסיף אדלשטיין, "המצב הוא לא רק בלתי נסבל פרלמנטרית אלא פוגע באזרחים כמו במיגון שאינו רק ממוני אלא עוסק בדיני נפשות. נמצא דרכים לפעול אם הדבר לא יובא על פתרונו כפי שהובטח לי".