הזמר והפזמונאי אריק איינשטיין הלך לעולמו הערב (שלישי) בבית החולים איכילוב בתל אביב, והוא בן 74. איינשטיין הותיר אחריו את בת זוגו סימה וארבעה ילדים.

איינשטיין אושפז בבית החולים במצב קשה מאוד, בעקבות מפרצת באבי העורקים. הוא הובהל לחדר ניתוח ורופאים בכירים נקראו לנסות ולייצב את מצבו, אך ללא הועיל. בני משפחתו שהו לצד מיטתו וכך גם חבריו הקרובים שהגיעו להיפרד, בהם שלום חנוך ומוני מושונוב.

מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' גבי ברבש, הודיע כי "אריק הגיע אלינו במצב של החייאה עוד מהבית ונפטר כתוצאה ממפרצת של אבי העורקים שדיממה למוות. ניסינו לנתח אותו אך הניסיונות לא צלחו. הוא הגיע במצב קשה מידי ובמצב כזה אי אפשר היה להציל אותו". פרופ' ברבש הוסיף בעצב "אין מי שישיר לנו יותר".

הקריירה המוזיקלית של איינשטיין התחילה כבר בשנות ה-50, אז התגייס ללהקת הנח"ל, במסגרתה שר את הלהיטים "יא ירח" ו"רוח סתיו". מאז שחרורו מצה"ל היה חבר איינשטיין בשורה ארוכה של הרכבים, אשר הבולטים שבהם היו "בצל ירוק", שלישיית גשר הירקון, "החלונות הגבוהים" ו-"חבורת לול".

במקביל החל איינשטיין לפתח קריירת סולו עצמאית ואף "טיפח" זמרים צעירים ממנו שהפכו לימים להיות מאושיות הזמר הישראלי כדוגמת שלום חנוך, מיקי גבריאלוב ועוד.

בין להיטיו הידועים ביותר ניתן למצוא שירים כדוגמת "אני ואתה נשנה את העולם", "עוף גוזל", "תוכי יוסי", "אוהב להיות בבית", ו"פסק זמן".

שתי בנותיו הגדולות של איינשטיין, מינישואיו הראשונים לאלונה, התחתנו עם שני בניו של חברו מתקופת חבורת "לול" השחקן אורי זוהר. שתיהן חזרו בתשובה ומנהלות אורח חיים חרדי.