ספרא וסייפא בישיבה במודיעין

בימים בהם סוגיית ישיבות ההסדר מונחת על שולחנם של מקבלי ההחלטות, ולציון 40 שנה למלחמת יום כיפור, התקיים אמש (שלישי) בישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין דיון בסוגיית עתיד ישיבות ההסדר ותרומתם במלחמת יום כיפור'.

" לצערי, יש לפעמים רושם שהאיום על מדינת ישראל פג מן העולם", אמר מפקד זרוע יבשה, האלוף גיא צור, "הרשו לי לתקן, האיומים השתנו כמעט בכל תחום והם איומים אחרים לחלוטין המחייבים את צה״ל להשתנות ולמעשה  כבר  נמצא בתהליך הרבה יותר מהיר ממה שחשבו שיהיה. אנחנו נמצאים במדינה שהאיום מהעבר הוא פאסה".

באשר לנושא האיראני ועמידה מול האתגרים החדשים שעומדים בפני מדינת ישראל, אמר צור: "לחשוב על איראנים עם נשק הנלחם תחת מטריה של נשק גרעיני הביאה אותנו לחשיבה אחרת ולאסטרטגיה שונה מבעבר. האויב של היום ויתר על הרעיון להתמודד בשדה הקרב ומחפש להכות בעורף הישראלי. היום אנחנו מבינים שנצטרך בצורה כזו או אחרת, להיכנס לתוך שטחי האויב.

ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' הרב, אל"מ (מיל) אליעזר שנוולד ציין כי ערב העיון לזכרו של סגן הראל שרם הי"ד, במלאת עשרים שנה לנפילתו ולציון ארבעים שנה למלחמת יוה"כ "מעלה על נס את דמותו של הראל הי"ד בן ישיבת הסדר, בחור ישיבה בכל רמח אבריו וקצין שריון מצטיין שקיבל צל"ש בנפילתו. אולם הוא גם מעלה על נס את דמותם של לוחמי ישיבות ההסדר.

"דווקא בימים שבהם יש שמבקרים את ישיבות ההסדר, מחוסר הכרה וידיעה, חשוב להביא לידיעת הציבור את הסיפור האמיתי של הגיבורים מבית המדרש של ישיבות ההסדר. בית המדרש במודיעין שנושא את שמו של הראל הי"ד ומאיר הי"ד, מהווה סמל של גבורה חשמונאית. שכעת הלכה והתרחבה עם הקמת השלוחות באופקים ובקרית אונו".