שולי מועלם רפאלי
שולי מועלם רפאליצילום: פלאש 90

פורום הבית היהודי בשומרון נפגש השבוע עם ח"כ שולי מועלם רפאלי ומזכ"ל המפלגה, ניר אורבך. במהלך הפגישה הגדירה מועלם רפאלי את הברית בין מפלגתה ל'יש עתיד' כבעייתית ואף כטעות.

עוד הוסיפה ואמרה כי בנושאים מדיניים אין מחלוקות בין חברי המפלגה. לדבריה ברור שאם הממשלה תחליט על פינוי יישובים המפלגה תפרוש מהקואליציה.

בפגישה ציינו חברי פורום הבית היהודי כי כספים קואליציוניים של מפלגת הבית היהודי המיועדים לישיבות הגבוהות בגובה 65 מיליון ש"ח תקועים במשרד האוצר ואינם מועברים לישיבות, דבר המקשה על פעילות הישיבות ללא שום הצדקה.

חברי הפורום ביקשו מח"כ מועלם לבדוק את הנושא וזו הבטיחה שתעשה כך לטובת תלמידי הישיבות ועולם הישיבות כולו.

בפגישה הציעה מועלם רפאלי שמשרד הכלכלה ייתן זכאויות להנחות במעונות על פי אחוזי משרה ולא על פי שעות עבודה, בכדי למנוע את חוסר היכולת של מורות העובדות במשרת אם לקבל הנחות במעונות יום. הפגישה היתה באווירה חברית לטובת סיוע למצב החברה הישראלית בכלל וההתיישבות ביו"ש בפרט.

דוידי בן ציון, ראש פורום הבית היהודי בשומרון, אמר לאחר הפגישה "ח"כ שולי מועלם רפאלי היא ציר חשוב ביותר עבור ההתיישבות במפלגת הבית היהודי. בנוסף היא מחוברת לשטח קשובה אליו ואינה נשארת במגדל השן הפרלמנטרי". בן ציון ציין לטובה גם את המזכ"ל אורבך, אשר פועל רבות בנושא הקשר עם הסניפים, "אנחנו מעריכים זאת".

בהתייחס לוועידת הבית היהודי הצפויה להתקיים בעוד כחודשיים קרא בן ציון לבירור אידיאולוגי במפלגה ואמר: "עברנו 3 מערכות בחירות סוערות. פריימריז, בחירות לכנסת ובחירות מוניציפליות, כעת המפלגה צריכה לייצב את עצמה ולבחון לעומק מה הקווים האידיאולוגים שלה. מה הגבולות שהיא לא תחצה. מפלגה חפצת חיים חייבת לברר לעצמה מה החזון שלה, ואני מציע לעסוק גם בזה, ולא רק בנושאים הטכניים, בוועידת המפלגה הקרבה".