מדענים. אילוסטרציה.
מדענים. אילוסטרציה.פלאש 90



ד"ר גבי אביטל, לשעבר  יושב ראש חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי ובעבר המדען הראשי של משרד החינוך, אומר לערוץ 7 ,כי המדענים הישראלים לא היו זקוקים לתמיכה האירופית והאיום על ישראל היה מגוחך, כלשונו.

"מאז מלחמת העולם השנייה, כשמדענים יהודים עזבו את אירופה והיגרו לארה"ב, הפכה ארה"ב למרכז המדע העולמי. אירופה זיהתה את היכולות האינטלקטואליות של חוקרים ומדענים מישראל וצירפה אותם לאיגוד שלהם, כדי לעסוק במחקרים שישפרו את חיי התושבים באירופה. הפשרה שהושגה אתמול חשובה לאירופה יותר מאשר לישראל, אירופה מכירה היטב ביכולת הגבוהה של ישראל".

לדבריו ישראל משקיעה מספיק כסף בהורייזן 2020 והיא בהחלט יכלה להסתדר מצוין ללא האירופים, "היינו יכולים לתת את ה-200 מיליון יורו ישירות למדענים שלנו, הם היו מנהלים את זה מצוין ועוסקים במחקרים שחשובים לנו ולא לאירופה".

ד"ר אביטל טוען כי הערבוב בין מדע לפוליטיקה הוא חמור, "לא מערבבים מדע ופוליטיקה, מה שהאחוד האירופי עשה, זה ערעור על החקיקה המשפטית שלנו, יש חוק רמת הגולן וחוק ירושלים, האם מי שגר שם לא יוכל להשתתף במחקרים שלהם. האם פרופ' אשר יהלום, מדען מאוניברסיטת אריאל לא יוכל להשתתף במחקר עם הקולגה שלו בתל אביב., לא ברור כעת בעקבות הסכם הפשרה מה יהיה מעמדו".