מוחמד אל ערב, סטודנט באוניברסיטה העברית, קיבל דו"ח כאשר נסע ברכבת הקלה ללא כרטיס בתוקף, בעקבות תקלה במכונת מכירת הכרטיסים.

בראיון ל"ידיעות אחרונות" סיפר אל ערב, כי הכל התחיל מתקלה במכונת מכירת הכרטיסים: "ביום רביעי האחרון, אחרי יום עבודה ארוך ומתיש, רציתי לנסוע מתחנת הרכבת הממוקמת בתחילת שועפט, לכיוון תחנת גבעת המבתר, שהיא התחנה הבאה. ניסיתי לקנות כרטיס משתי המכונות הנמצאות בתחנה, אולם הן היו מקולקלות. כשהגיעה הרכבת, החלטתי שאעלה עליה ואקנה כרטיס בתחנה הבאה".

לתקלה במכונות, מוסיף אל ערב, הצטרפה גם שרירות לב של הפקחים: "כשעליתי על הרכבת עמד פקח ליד הדלת. הוא לא העיר לי כלום, אך ברגע שהוא יצא הוא קרא לחבר'ה שלו. כשישה אנשים באו וחסמו את הדלת, ואחד מהם ביקש את הכרטיס. סיפרתי לו את הסיפור אבל הם לא קיבלו את הגרסה שלי, ולמרות שהצעתי להם לבדוק ביחד את המכונות, הם סירבו והתעקשו לתת לי דוח על סך 186.6 שקלים".

אז איך הוא מתכוון לפעול? "קודם כל אנסה לבטל את הדוח. אם לא יקבלו את הערעור ואאלץ לשלם, אני אשלם אותו במטבעות של עשר אגורות. התחלתי כבר לאסוף אגורות, פרסמתי בפייסבוק על המחאה שלי ועשיתי כל מאמץ לאסוף מטבעות מאנשים, כולל קנייה. אני אביא להם שקית גדולה של 1866 מטבעות".

"העניין בראש ובראשונה היננו עקרוני, כי אני רוצה להפוך את זה לתופעה", מסכם אל ערב. "כל מי שיקבל דוח בלתי מוצדק, ישלם אותו במטבעות קטנים. זו דרך של מחאה, כי חייבים לשלם את הדו"ח, אבל בכל זאת צריך להחזיר להם".