הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו
הרב יצחק יוסף והרב דוד לאוצילום: פלאש 90

הרבנים הראשיים לישראל קוראים לציבור להתפלל לגשמים, זאת בשל השבועות האחרונים בהם ירדה כמות מועטת במיוחד של גשמים. מי שעומד מאחורי היוזמה הוא ח"כ זבולון כלפה  (הבית היהודי) המשמש גם כיו"ר השדולה החקלאית בכנסת.

בשבועות האחרונים חקלאים רבים ששוחחו עם ח"כ כלפה וסיפרו לו על הציפייה הדרוכה לגשם. "הגשם המתעכב מלחיץ בעיקר את מגדלי החיטה והשדות שנזרעו בשבועות האחרונים ממתינים בצימאון לגשם הראשון". נאמר על ידי החקלאים. 

הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף כתבו במכתבם כי "בשל עצירת הגשמים, שלצערנו איננו זוכים השנה עד השתא לברכת שמים בגשמי ברכה, לפיכך הננו פונים לתושבי ארצנו להוסיף בתפילתם תפילת הגשם".

בהמשך המכתב ציינו הרבנים כי בני ספרד יאמרו בשבתות בעת פתיחת ההיכל את תפלת 'אל חי יפתח וכו'' ואם יכולים יאמרו כן גם בשני וחמישי, אם אין הדבר גובל בטורח צבור. בני אשכנז יוסיפו: "ועננו בורא עולם" ב"שומע תפילה", ובסוף התפילה את פרק ק"ל בתהילים.

"ונייחל כי תתקבל תפילת הכהן הגדול ביום הכיפורים המבקש שתהא זו שנה ברוכה בגשמים", סיימו הרבנים את מכתבם.

ח"כ כלפה אמר הבוקר לערוץ 7, "התפילה לגשם היא דבר שמאחד את כולנו, חילונים ודתיים, עירוניים וכפריים, כולנו יחד צריכים להתאחד בתפילה ובתחינה לבורא עולם שיפתחו ארובות השמיים וירדו לנו גשמי ברכה. הרבה קיבוצניקים לא דתיים פנו אליי וביקשו שאתפלל עבורם, אני מתפלל אבל גם מאמין שתפילה באחדות מסוגלת יותר ופותחת שערי שמיים".

למכתב הרבנים