כץ מזכיר: לליכוד יש אידאולוגיה
כץ מזכיר: לליכוד יש אידאולוגיהערוץ 7

שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד ביתנו), הבטיחה הבוקר (שישי) להוזיל את מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) ובכך להקל על לומדי הנהיגה שנאלצים להיפרד מסכומי כסף משמעותיים בבואם להיבחן לקראת הוצאת רישיון.

"חג חנוכה שמח ובשורה חשובה לתלמידי הנהיגה", אמר הבוקר כץ, "בקרוב יוזלו מחירי העמדת הרכב לטסטים ב-50 אחוזים. אתם, ציבור הנהגים הצעירים תחסכו בכך למעלה מ-70 מיליון שקלים מידי שנה". שר התחבורה הדגיש כי "ההפרש עשוי להגיע למאות שקלים לנבחן, כפול מספר המבחנים".

בישראל מצטרפים לכבישים 120 אלף נהגים חדשים מידי שנה. ממוצע הטסטים לאדם עומד על שלושה ומחיר שיעור ממוצע עומד על 120 שקלים. המחיר למבחן נהיגה יעמוד בקרוב על כעד 240 שקלים לעומת עד 500 שקלים שמשולמים כיום.

השר כץ אמר לתלמידי הנהיגה כי הוא משוכנע שימצאו מה לעשות עם הכסף שיוותר בכיסם, כלשונו. "החלטנו להחזיר את המחיר לפיקוח וסיכמנו עם מורי הנהיגה שבתוך כחודש יתחילו לגבות מקסימום מחיר שני שיעורי נהיגה על העמדת הרכב לטסט (במקום ארבעה כיום)".

"רבים מכם פנו אלי לבחון את הנושא", הסביר שר התחבורה, "ולאחר בדיקה מצאתי שהטענות צודקות ופעלתי לשנות. בנוסף אנחנו ממשיכים לקדם את התכנית להפרטת הטסטים כדי לייעל את השרות ולבטל את זמן ההמתנה", הוסיף כץ.

ההחלטה התקבלה בעקבות ניתוח כלכלי שערך אגף הכלכלה במשרד התחבורה לשוק לימוד הנהיגה בישראל ובעקבות פניות רבות שהגיעו לשר כץ מתלמידי נהיגה. מהניתוח עלה כי עלות הוצאת רישיון עבור התלמיד הישראלי עומדת על כ-6,000 שקלים בממוצע. עוד נכתב בדוח כי העמדת הרכב מתומחרת ב- 400% יותר משיעור נהיגה, וזאת על אף שלא קיים פער משמעותי בעלות למורה הנהיגה עצמו.