צועדים בהר
צועדים בהרהמועצה הציונית בישראל

כ-300 בני נוער מכל רחבי הארץ העפילו בליל חמישי האחרון לאתרי גבורה נישאים במסגרת מסע "לפיד הגבורה" של גרעין צמרת מהמועצה הציונית בישראל ביוזמתו של מנהל הגרעין, נתנאל אלינסון.

במהלך הלילה צעדו חניכים של צוות שנת השירות לאתרי גבורה ומורשת ברחבי הארץ, כשבמהלך המסע נפגשו עם לוחמי עבר.

חניכי קבוצות צפת ובית שאן העפילו במסע לילי ארוך בשדות עמק יזרעאל עד לראש רכס "כוכב הירדן", אליו הגיעו בזריחה. במהלך המסע נפגשו החניכים עם קצ'ה- שמעון קהנר, מלוחמי יחידת ה 101, ולמדו ממנו פרקי גבורה יהודית.

חניכי קבוצות בית שמש ומעלה אדומים העפילו לראש מבצר הסרטבה שבבקעת הירדן וסיימו בטקס בזריחה. במבצר זה, אותו הקימו החשמונאים, פגשו החניכים את תת אלוף מוטי פז, מלוחמי ארץ המרדפים, שלחם באזור, ושזר ישן מול חדש בפרקי הגבורה היהודית שהתרחשו במקום. חניכי ערד ואופקים עברו מסע לילה ארוך מים המלח ועד לראש המצדה.

גרעין צמרת של המועצה הציונית בישראל הוא גרעין שנת שירות הפועל בערים שונות בפריפריה של מדינת ישראל. מתנדבי שנת השירות פועלים עם בני נוער בצורה רציפה לאורך כל השנה ומסע "לפיד הגבורה" הוא אחת מפעילויות השיא אותן הם מפיקים עם הנוער בערים סביב מעגל השנה.

מנהל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד, אמר כי ימי החנוכה מעלים על נס את סיפור ניצחונו של העם היהודי, "אנו רואים חשיבות לקחת השראה מסיפורי העבר להנצחת ההווה והעתיד דרך סיפורי הגבורה של לוחמנו בעת הזו".

ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות, בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, סיפר כי גרעיני צמרת של המועצה הציונית בישראל צועדים במהלך השנה כולה באבני ההיסטוריה של העם היהודי באמצעות הרצאות, סיורים ופעילויות מגוונות בקהילה, "מסע לפיד הגבורה מהווה חוליה קטנה בשרשרת הפעילויות דרכם מתחברים בני הנוער לאירועי העבר ומנציחים אותם בהווה".