ארכיון
ארכיוןפלאש 90

בראשית השנה הנוכחית לכד כוח צה"ל מחבלים שתכננו פיגוע גדול בישוב אלון מורה. את פרטי סיכול הפיגוע חושף אתר צה"ל.

היה זה באחד מהימים של חודש ינואר 2013. סרן פאיז פארס,אז מפקד פלוגת החוד בגדוד "לביא" בחטיבת כפיר, שמע במכשיר הקשר על אירוע מבצעי בצד השני של הגזרה. "נשמע לפתע פיצוץ, ולאחר כמה שניות פיצוץ נוסף. התצפית זיהתה את המחבלים מתקרבים לעבר העמדה, והלוחמים התחילו לחפש אותם", משחזר סרן פארס.

בתוך שניות הבין פארס כי מדובר בניסיון לביצוע פיגוע טרור. "למרות שהייתי בצד השני של הגזרה - הסתובבתי והתחלתי לרדוף אחריהם. ראיתי את שני החשודים בורחים לכיוון שכם. רצנו אחריהם עד שתפסנו אותם".

לאחר שלכדו את שני המחבלים ביצע עליהם הכוח חיפוש גופני. בחיפוש זה אותרו בקבוקי תבערה ומטעני חבלה. "היה ברור שהם בדרך לבצע פיגוע", ממשיך סרן פארס ומספר. "מה שהיה חריג זה שגילינו עליהם מכתב, היה כתוב בו בערבית. בגלל שאני יודע לקרוא ערבית ידעתי מה כתוב במכתב והבנתי במה מדובר".

במכתב שנמצא נכתב: "גדודי חללי אלאקצא נוטלים אחריות מלאה על פעולת הפיצוץ בהתנחלות אלון מורה. גדודי אלאקצא מודיעים על ביצוע הפעולה קודם (ביצועה), ובמידה והפעולה לא צלחה אזי היא תבוצע פעמים נוספות וגדולות יותר בכל דקה ובכל שעה ובכל רגע מיום זה". המכתב היה חתום בשם "גדודי חללי אלאקצא קבוצות חיצי החופש".

"אין ספק שהסיכול של אירוע כזה הוא הצלחה של הפלוגה. האירוע יכול היה להסתיים אחרת", אומר סרן פארס לאתר צה"ל. "תכנון פיגוע ביישוב זה לא דבר מובן מאליו. יכול להיות שהם החליטו להטעות אותנו כשהם תקפו את החיילים עם בקבוקי התבערה, ומצד שני יכול להיות שהמכתב היה ניסיון הטעייה והם היו בדרכם לפגוע בחיילים".

את סיפור האירוע חותם פארס ואומר: "לסכל אירוע כזה זה כבוד גדול לפלוגה. ידענו לתת את המענה, לרוץ אחרי המחבלים ולמנוע את האירוע".