ליזה כרסנטי ז"ל
ליזה כרסנטי ז"לבאדיבות המשפחה

לפני כ-3 שנים חצתה ליזה כרסנטי ז"ל את הכביש בכיכר המרכזית בראש פינה, כאשר רכב שפגע בה במעבר החצייה, גרם לפציעות קשות שהובילו לאחר מכן למותה של ליזה בבית החולים.

תחילה הרשיע בית משפט לענייני תעבורה בצפת את הדורס וגזר עליו 9 חודשי מאסר בפועל, אולם בית המשפט המחוזי בנצרת ביטל האת ההרשעה וקנס את הנהג הדורס ב-1500 ₪ בלבד על נהיגה ללא ביטוח רכב בתוקף.

בעתירה שהוגשה היום על ידי ההורים, באמצעות עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ואביתר קציר, מבקשים העותרים מבג"צ לחייב את המדינה להגיש ערעור לביהמ"ש העליון על החלטת המחוזי בנצרת. לטענת ההורים, פסק הדין שזיכה את הנהג הדורס, לאחר שכבר הורשע על ידי בית המשפט לתעבורה בצפת, מנוגד לפסיקת בית המשפט העליון והינו בעל השלכות חמורות על כלל ציבור הנהגים והולכי הרגל בישראל.

מפסק הדין המזכה עולה מסר על פיו לא ניתן להרשיע נהג בגרימת מותו של הולך רגל שנדרס על ידו, אלא עם הנהג הבחין בהולך הרגל קודם לכן. בנוסף לכך, מפנים ההורים בעתירה את תשומת לבו של בג"צ לעובדה שלמרות התנגדות פרקליטות המדינה לערער לבית המשפט העליון, פרקליטות מחוז צפון שניהלה את התיק הפלילי נגד הנהג הדורס, סבורה דווקא כי יש לערער לבית המשפט העליון על פסק הדין המזכה.

עו"ד ד"ר ישגב נקדימון המייצג את ההורים אמר "המשפחה מבקשת להשמיע את צעקתה בפני בית המשפט הגבוה לצדק ואינה מוכנה להשלים עם מצב שבו דורס בתם יהיה פטור מכל אחריות לגרימת מותה".

הוריה של ליזה קרסנטי ז"ל, אמיר ודליה קרסנטי, "אנחנו לא יכולים להמשיך את החיים עד שלא נגיע לנקודה שמיצינו את כל האפשרויות. המדינה מסרבת להגיש עתירה לעליון בטענה שאין למקרה השלכה ציבורית, ונותנת פתח לתקדים בעייתי, שעשוי להתברר כבעל השלכות חמורות בעתיד על כלל הציבור בישראל".