תלונה. פולין
תלונה. פוליןפלאש 90

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי (EJA), והמופתי הראשי של פולין תומס מישקייביץ, הגישו בסוף השבוע שעבר תלונה רשמית לאיחוד האירופי נגד מדינת פולין.

התלונה נסובה סביב איסור השחיטה שנכנס בחודשים האחרונים לתוקף במדינה.

יחד עם השניים הגיש את התלונה גם ויטולד חוינסקי, נשיא התאחדות תעשייני הבשר של פולין, בסיוע חבר הפרלמנט האירופי מטעם פולין ירוסלב קלינובסקי.

בתלונה הרשמית שהוגשה לנציבות האירופית בגין "התנהלות פסולה של הרפובליקה הפולנית" נטען כי האיסור על קיום השחיטה בפולין, אשר חברה באיחוד האירופי, עומד בניגוד להוראות האיחוד בנושא השחיטה וכי, בניגוד להוראות, פולין לא קיימה את חובת העדכון של האיחוד האירופי בדבר המהלך החוקי לאיסור השחיטה.

בתלונה דורשים הפונים לחקור את הנושא באופן מיידי על ידי הנציבות האירופית ובאם יש צורך בכך אף להעביר את התלונה לבית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי.

התלונה נחשפה במסיבת עיתונאים שקיימו שלושת מגישי התלונה בפרלמנט האירופי.

במהלך האירוע אמר הרב מרגולין כי "הציווי על קיום השחיטה נשמר על ידי היהודים במשך אלפי שנים. זה מאכזב שדווקא בפולין יהודים אינם יכולים לחיות על פי אמונתם בשנת 2013. אנו נמשיך להיאבק בכדי לאפשר ליהודים ולמוסלמים לחיות לפי דתם בפולין".

הרב מרגולין מוסיף כי "שיתוף הפעולה בין כל הגורמים שאיסור השחיטה פוגע בהם יוצר מכפיל כוח. עבדנו קשה על יצירת שיתוף הפעולה הזה, ואנחנו שוקלים להעתיקו למדינות אירופאיות נוספות בהן צצות יוזמות נגד הדת".

במקביל להגשת התלונה בחודשים האחרונים פנה איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי לממשלת פולין בבקשה לבטל את האיסור על השחיטה מאותו הנימוק החוקי.

הבקשה, אשר הוגשה על ידי עורך הדין של האיגוד רומאן גיירטיך, ששימש בעבר כסגן ראש ממשלת פולין, נדונה בשבועות האחרונים במסדרונות הממשל הפולני. יצויין כי הן ראש ממשלת פולין והן נשיא המדינה תומכים בביטול איסור השחיטה בפולין ובודקים חלופות שונות בניסיון להתיר את האיסור שנכנס לתקפו בעקבות החלטה של בית המשפט החוקתי של פולין.