המהומות בקייב
המהומות בקייברויטרס

תנועת המחאה נגד הממשלה באוקראינה הכריזה על שביתה כללית במדינה.

שליח חב"ד בקייב, מוטי לבנהרץ, מתייחס בשיחה עם ערוץ 7 למהומות בעיק קייב שבאוקראינה.

לדבריו, מעל ל-350 אלף מפגינים לא עזבו את כיכר העצמאות בקייב גם במהלך הלילה והמשיכו במחאה הסוערת נגד החלטתו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ' שלא לחתום על הסכם עם האיחוד האירופי.

לבנהרץ מתגורר במרכז העיר והוא מספר כי בשעה זו של צהריים שקט ושומם אך ,"יש רחובות מסויימים ליד משרדי הממשלה והעירייה בהם מתגודדים עוד מפגינים".

סלע המחלוקת באוקראינה הוא האם לנהל סחר כלכלי עם האיחוד האירופי או עם רוסיה. "הייתה תחושה שאוקראינה הולכת לחתום עם האיחוד האירופי וכבר התקבלה החלטה אך ההחלטה בוטלה ועל פי הדיווחים הוחלט לחבור דווקא לרוסיה", מספר לבנהרץ.

קיימת תחושה של פחד בקרב בעלי העסקים כי ההפגנות יהפכו לבזיזה אחת גדולה אך פי שעה נראה כי ההפגנות יתנהלו בעימותים עם כוחות המשטרה אך לא לשפיכות דמים.

לבנהרץ מספר כי חברו הלך אתמול ליד פסל לנין ו"זכה" לקריאות "יהודי מלוכלך" - הוא מדגיש כי "היהודים מחוץ למשחק ומתעסקים בחג החנוכה. אנחנו משתדלים לא להסתובב במקומות רגישים וגם הדלקת החנוכייה אתמול בעיר הייתה קצרה מחשש כי המונים ינסו לחבל בה".

לבנהרץ מרוצה משליחותו בעיר יחד עם רעייתו ושבעת ילדיהם, "אנחנו לא נעזוב כאן עד שאחרון היהודים לא יעלה לישראל בנתיים עלינו לדאוג לכשרות, שבת וחינוך - הקהילה היהודית רק מתפתחת".