לא רועד. דנינו
לא רועד. דנינופלאש 90

דובר המשטרה יוצא במתקפה חסרת תקדים על התכנית "עובדה", וטוען כי הפרומו לתוכנית שתשודר הערב (שני) מפר צו איסור פרסום.

לטענת הדובר, "ביום שלישי שעבר פנתה מערכת התכנית "עובדה" בבקשה לקבלת תגובה הנוגעת למקרה רצח הנמצא בחקירה תחת צו איסור פרסום גורף שהופץ למערכות. עוד טרם קבלת המענה ממשטרת ישראל ומימוש הזכות להגיב לטענות, הוחל במהלך סוף השבוע בשידור פרומו הנוגע לאייטם ובו הוטחו טענות כלפי במשטרת ישראל, שהוצגו בדרמטיות אגב הצגת צילום מפכ"ל המשטרה בפרומו".

בהודעה חריגה שפרסם היום קובע הדובר, כי "הפרומו המדובר טומן בחובו שתי הפרות גסות - האחת של הקוד העיתונאי המחייב בקשת תגובה טרם הטחת ביקורת. השני, עבירה לכאורה על צו איסור פרסום שהוטל על הפרשה".

בהמשך הודעתו תוקף הדובר גם את עצם פרסום התחקיר, אותו הוא מכנה "בחומר ארכיוני שחוק וממוחזר".

לגופה של הטענה המועלית בתחקיר, לפיה התעלמה צמרת המשטרה מדיווחים על רצח סוכן קובעים במשטרה, כי "בשום שלב לא הובא בפני מפכ"ל המשטרה או קצינים אחרים מידע כלשהו, אודות החשש לביצוע רצח באירוע נשוא הפניה, וממילא לא היה ביכולתם של אלה לפעול למניעת מעשה הרצח הנ"ל".

על הפרומו, בו מוזכרת "הקלטה שתרעיד את צמרת המשטרה", אומרים במשטרה כי "איש במשטרה לא רועד, מדובר בנושאים המוכרים היטב למשטרה, אשר משיקולי החקירה המתנהלת וצו איסור הפרסום החל עליה, לא נוכל להרחיב בשלב זה את היריעה. כל הצגה אחרת של הנושא מהווה ניסיון נואל לקושש רייטינג שנעשה אגב הטחת רפש במשטרת ישראל".