לימוד נהיגה
לימוד נהיגהפלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, שיגר היום (ב') מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, בדרישה להחזיר את הפיקוח על המחירים אותם גובים מורי הנהיגה על העמדת רכבם לטסט.

כבר לפני שנים אחדות, כאשר כיהן ח"כ מקלב כיו"ר הוועדה לפניות הציבור, התקיימו בוועדה מספר דיונים שעסקו בסוגיה ונציגי משרד התחבורה הבטיחו לטפל בנושא. עם זאת, כאשר הנושא התמהמה ביקש ח"כ הרב מקלב לקבוע בחקיקה את הסכום המקסימלי אותו יוכלו מורי הנהיגה לגבות על העמדת רכבם לטסט, אך במשרד התחבורה הבטיחו לכלול את הפיקוח במסגרת פרויקט המלני"ם להנחלת תורת הנהיגה למבקשים רישיון נהיגה.

כעת, משהרפורמה המדוברת נתקעה, דורש ח"כ מקלב משר התחבורה לקבוע הוראות ברורות וחד משמעיות בנושא ולקבוע רף מקסימלי לתשלום למורי הנהיגה על העמדת הרכב למבחן – ולמעשה להחזיר את מחירי העמדת הרכב לטסט לפיקוח אך בד בבד שלא תינתן האפשרות למורי הנהיגה להעלות את מחירי השיעורים בכדי לפצות עצמם על ההכנסה שתחסר להם.

"בעבר תלמיד היה משלם עלות של שיעור עד שניים על העמדת הרכב למבחן, אולם כיום, לאחר הסרת הפיקוח הממשלתי, המחירים זינקו לסכומים של שלושה ואף ארבעה שיעורי נהיגה", ציין ח"כ הרב אורי מקלב במכתבו אל שר התחבורה. "כאשר מורי הנהיגה מרוויחים סכומים כאלה עבור דקות בודדות, הרי שהאינטרס שלהם בכך שהתלמיד ייכשל ברור. הרי זה כלכלי עבורם", הוסיף.

לדברי מקלב, בימים אלו מקדמים במשרד התחבורה רפורמה מקיפה בכל הקשור להוראת ומבחני הנהיגה בישראל, ועל כן מן הראוי שבהסכמים אליהם הגיע המשרד עם בוחני ומורי הנהיגה, יש להחזיר את מחירי העמדת הרכב לטסט לפיקוח.

"סכום השווה לערך שני שיעורי נהיגה הוא ריאלי עבור העמדת רכבו של המורה לטסט – ועל כן יש לקבוע את הסכום כרף מקסימלי", מציין ח"כ מקלב במכתבו ומוסיף כי "בכל יום שעובר האזרח הקטן – תלמיד הנהיגה – משלם את המחיר, ואין צורך להמתין לפלטפורמה של רפורמה גדולה או פרויקט משמעותי על מנת לעשות סדר בתחום ולהחזיר את מחירי העמדת הרכב לטסט למחיר שפוי".