נתניהו והאפיפיור
נתניהו והאפיפיורAmos Ben Gershom GPO

יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", חיים מילר, קיים שיחות בשבוע האחרון עם שרי ממשלה וח"כ מהלובי למען ירושלים וביקשם לדרוש מרוה"מ שיעדכן על שיחותיו עם האפיפיור ברומא אודות הבעלות על  קבר דוד המלך.

על פי דיווחים שונים, מאחורי הקלעים וללא ידיעת שום גורם הקשור להר ציון  ולקבר דוד, מתקיימים בימים אלה מגעים בין ישראל לוותיקן למילוי דרישתו של האפיפיור המתנה הגעתו לישראל בקבלת חלקים ממתחם קבר דוד לבעלות הוותיקן.

למעשה קיים הסכם הבנות בין גורמים מדיניים בישראל לוותיקן לפיו המקום יימסר לידם. אך ההסכם האמור מעולם לא קוים ויישומו נדחה מפרק זמן אחד למשנהו. עתה הסתבך הנושא מאחר שהאפיפיור אמור לבקר בישראל בזמן הקרוב אך הוא דורש לקבל את המקום בטקס וברוב עם, כאשר ישראל מבקשת לעשות זאת בשקט וללא מהומות.

יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה" חיים מילר פנה לשרים בממשלה ולגורמים במשרד החוץ והתריע מפני ביצוע ההסכם.

"ממתי מבטיחים דברים, אך מרוב פחד ציבורי מבקשים לעשות זאת בשקט, ע"מ שהציבור היהודי לא יוכל לומר את דברו? אם נושא זה הוא תנאי לביקור ומתפתח משבר בין ישראל לוותיקן, עדיף שהאפיפיור לא יבקר בארץ הקודש ע"מ שקבר דוד המלך לא ייפול לידיו ר"ל", טוען מילר.

קבוצת מתפללים ותושבי הרובע היהודי וציבור עורכי הסעודות ואמירת התהילים הקבועים בקבר דוד, פנו אל מילר, וביקשו  שיפעיל את השפעתו, על כל הגורמים, ויבקש את התערבותם המידית של  הרבנות הראשית לישראל וכל הגורמים הפוליטיים ע"מ לבטל את רוע הגזירה.

הם הביעו זעם על ראש העירייה והגורמים העירוניים, שקולם  בנושא לא נשמע, וגם מתעלם מפניות אין ספור, להזיז את הפסל שהוצב במקום ופגע קשות ברגשות המתפללים, זאת, למרות כל ההבטחות של אנשי לשכת רה"ע ויועציו, "האם זו הדרך? הם שאלו, "להציב פסלים ואחר כך להעביר לוותיקן עם הפסל?".

"התנועה למען ירושלים ותושביה" עומדת לפרסם בעיתוני איטליה קריאה לאפיפיור בשם היהדות נאמנה לוותר על ביקורו אם זה מותנה בעסקה המפוקפקת. "שיועיל ויתכבד להישאר במדינתו", אומר מילר.

מילר הביע תקוה כי הבטחת השרים וחה"כ לדרוש הבהרות מרה"מ בנושא יקויימו על מנת שאחת ולתמיד  יובהר מה קורה לגבי עתידו של קבר דוד המלך.