הרב שמואל רבינוביץ'
הרב שמואל רבינוביץ'פלאש 90

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', קורא ל'נשות המריבה' ולציבור החרדי להימנע מלהגיע מחר - ראש חודש טבת, לרחבת הכותל המערבי.

"בחודשים האחרונים מידי 'ראש חודש' הפכה רחבת הכותל המערבי לאתר של מחלוקת ומלחמות אחד מול השני", כתב הרב רבינוביץ', "בהנחיית ראש הממשלה הוקמה ועדה למציאת פתרון ליישוב המחלוקות בראשות מזכיר הממשלה, ואף החלו צעדים מעשיים מידיים ליישמו".

לאור זאת, קרא רב הכותל המערבי לציבור החרדי ולקבוצה של נשות המריבה להימנע מלהגיע מחר לרחבת הכותל המערבי "ובכך לתת חלון הזדמנות למציאת פתרון וליצור אווירה חיובית".

"מי שחפץ בפתרון עליו לעשות צעד בונה אמון. כל מי שממשיך במאבק בעת הזאת הרי שיש בזה עדות כי כל מגמתו היא לחבל במגעים ולהבעיר מחדש את השטח, ואז שוב איני יודע איזו תוחלת יש למאמצים של כולם" אומר רב הכותל המערבי – הרב שמואל רבינוביץ.

הרב רבינוביץ' הוסיף עוד כי "מול הכותל המערבי, שריד בית המקדש, כולנו מחויבים ביראה, ולקבל על עצמנו התנהגות אחראית ושקולה, הרואה בכל עת את טובת כלל עם ישראל ולא רק את זכויות היחיד. במציאות בה זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי, לא ניתן להגיע להשלמה, אלא רק להכרעה ולפגיעה. מי שאינו יכול לקבל על עצמו התנהגות שכזו, אין לו מקום בשיח על הכותל המערבי".

"חג החנוכה הוא חג שבו אנו מדליקים את האור כדי לדחות את החושך. אור האחדות צריך לדחות את חושך המחלוקת. הפתרון שהוצע גם כשהוא מנוגד להשקפת עולמי, מטרתו למנוע מחלוקת. אל נא אחים ואחיות להמשיך ולהדליק את בעירת המחלוקת ברחבת הכותל המערבי" קרא הרב ששוחח בעניין עם ראשי הציבור החרדי והפציר בהם להיענות לבקשתו. הרב רבינוביץ הביע תקווה כי גם נשות המריבה תעשינה כך.