ספי ריבלין
ספי ריבליןצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד הערב (שלישי) לשחקן ספי ריבלין שהלך הערב לעולמו.

"יחד עם רבים בעם אני דואב את הליכתו של ידידי ורעי ספי ריבלין. ספי היה אמן אהוד שהצחיק בהומור השנון שלו דורות של ישראלים. הוא היה בעל דעות לאומיות מוצקות, והוא אף פעם לא התכופף מול רוחות האופנה. לצד זאת, תמיד היה פתוח לשיח ולידידות עם בעלי דעות אחרות שכיבדו אותו והעריכו אותו. ספי היה אדם ערכי, עקרוני, משכיל, חריף וטוב לב. הוא נאבק במחלתו בגבורה במשך שנים ארוכות מתוך רוח של אופטימיות ותקווה, שתמיד אפיינה אותו. הוא יחסר לי ולעם ישראל עד מאוד".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר "ספי רבלין היה אחד מגדולי השחקנים והקומיקאים בישראל ומותו הוא עוד אבידה גדולה לתרבות הישראלית. במשך שנים ארוכות ספי ליווה אותנו והעלה חיוך על פנינו ברגעים רבים. בשנים האחרונות איבד את קולו אך הקול הזה הפך להיות חלק כה גדול מחיינו וכך גם ייזכר. יהי זכרו ברוך".

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, ספד "מכה קשה ניחתה על התרבות הישראלית בשבוע האחרון. אנשים טובים שהתחנכנו עליהם והיו חלק מרכזי מהילדות שלנו הלכו לעולמם והותירו חלל גדול בקרב כלל אזרחי ישראל. ספי ריבלין, האיש בעל מאות הפרצופים שהצחיקו אותנו לאורך כל ילדותנו, הצליח לגעת בנו ולרגש גם כשנדם קולו. את החסר שהותיר יהיה קשה למלא. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר "ספי היה אדם נפלא ובעל מניות רבות ב'פס הקול של המדינה'. יותר מכל הוא ייזכר כאמן רב יכולות שידע בחן ובהומור המיוחדים לו להעלות חיוך חם ולשחרר צחוק מתגלל גם ברגעים קשים. בשנים האחרונות קולו של ספי אבד לו בעקבות מחלתו, אך חיוכו ושמחת החיים שלו זרמו בו ובנו בעצמה. יהי זכרו ברוך".

שרת המשפטים, ציפי לבני, מסרה "כואבים את מותו של שחקן וקומיקאי מוכשר שלא חשש להביע עמדות פוליטיות ולהילחם עליהן אף אם היו נגד הזרם. גם כשאיבד את קולו, הוא תמיד נשמע וימשיך להשמע גם בעתיד, ילדים ימשיכו להנות מהסדרות הנפלאות שלו. תנחומיי למשפחתו, ואני מאחלת לעם ישראל שנזכה לעוד אמנים בסדר הגודל של אלו שאיבדנו השנה".

ח"כ ראובן ריבלין ספד "הלך מאיתנו הערב אמן דגול, בן לדור המעצבים של החוויה הישראלית. ספי היה הקומיקאי הכי רציני שהיכרתי. אצלו התוכן היה חשוב יותר מהצורה ומיכולות הביצוע. יצירותיו והופעותיו הביאו אותנו לצחוק והתרגשות עד דמעות".

"משפחתו של ספי עלתה עם זאב ז'בוטינסקי. ספי אהב את ארצו ועמו, תמיד היה חדור אמונה, מקרין חום תמידי ועוצמת הזדהות אינסופית".

ריבלין הוסיף, "בימים אלו עם ישראל מקבל בשורות איוב. עוד זה מדבר וזה בא. רק לפני שבוע הלך אריק והיום ספי. טובי בנינו נעלמים ואינני יודע אם מדינת ישראל תהיה לאחר מכן אותו דבר, כאשר הדור שעיצב אותה הולך לעולמו".