קוראים להחרמה בקנדה
קוראים להחרמה בקנדהפלאש 90

הכנסייה המאוחדת בקנדה השיקה בשבוע קמפיין נגד רכישת מוצרים שמקורם בהתנחלויות, וזאת בהתבסס על החלטות האסיפה הכללית של הכנסייה מאוגוסט 2012 שקראו לחבריה לנקוט בפעולות קונקרטיות כדי לסייע להביא קץ ל"כיבוש הישראלי של האדמות הפלסטיניות" ולקדם "צדק ושלום". על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

במסגרת הקמפיין קוראת "הכנסייה המאוחדת" לחבריה להחרים את מוצריהן של שלוש חברות ישראל אהבה, כתר פלסטיק וסודה סטרים, שלהם מפעלים באיו"ש, והיא ממליצה ללחוץ על רשתות השיווק הקנדיות, ובהן קנדיין טייר, ביי, הום דיפו ווולמרט, שלא למכור מוצרים של חברות ישראליות אלה.

ארגון ידידי מרכז שמעון ויזנטל ללימודי השואה בטורונטו (FSWC) גינה בחריפות את הכנסייה המאוחדת על קמפיין החרם נגד ישראל. "למרות הקריאות החוזרות ונישנות של חמאס לחורבנה של ישראל ולרצח יהודים, בהתבסס על סעיף 13 באמנת חמאס... ולמרות הקריאות של בכירים ב'פתח' לאינתיפאדה אלימה שלישית נגד ישראל, הכנסייה המאוחדת רואה לנכון להתפלל עבור הצלחת החרם נגד חברות ישראליות, בעודה מתעלמת מההסתה לאלימות ולרצח עם נגד ישראל והיהודים הנשמעת מפי מנהיגים פלסטינים", אמר אבי בנלולו, נשיא ומנכ"ל FSWC.

"הקריאה להתפלל לחרם אנטי ישראלי אינו אלא התקפה של הכנסייה המאוחדת נגד העם היהודי", הוסיף בנלולו, שכינה את מדיניות הכנסייה "ניסיונות חד צדדיים לערער על הלגיטימיות והקיום של המדינה היהודית" ו"תמיכה שבשתיקה לשנאה ולטרור נגדה". בנלולו לעג ל"כנסייה המאוחדת" בהזכירו, כי היא אינה מקיימת כל קמפיין נגד הטבח בנוצרים במדינות מוסלמיות ברחבי העולם.

"הכנסייה המאוחדת" זכה לגינוי תקיף גם של ארגון "בני ברית קנדה". מנכ"ל הארגון, פרנק דיאמנט, ציין כי חברת סודה סטרים, שהיא אחת המטרות של החרם, מעסיקה במפעלה במעלה אדומים 500 עובדים פלסטינים בנוסף ל-400 פלסטינים תושבי ירושלים המזרחית, והחרם יפגע דווקא במקור הפרנסה של אותם פלסטינים.