ח"כ זבולון כלפה
ח"כ זבולון כלפהפלאש 90

במכתב ששיגר היום (רביעי) ליו"ר הכנסת תובע חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) להקפיא את הדיונים סביב החוק להסדרת התיישבות הבדואים.

כלפה טוען כי מידע רלוונטי הוסתר מחברי הכנסת וההתנהלות שקדמה לדיונים בוצעה בחוסר שקיפות.

בפתח מכתבו מציין חבר הכנסת כלפה כי סוגיית הסדרת התיישבות הבדואים משמעותית הן לציבור הבדואי והן לשאר הציבור בישראל ואולם "במהלך הדיונים הגיע לידי מידע כי ישנם כל מיני הבנות וסיכומים בין מטה היישום/הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואיית בנגב, לבין גורמים בממשלה בכל מיני פרטים הקשורים לחוק זה. לא ייתכן שמתנהל דיון כה חשוב ואסטרטגי בסוגיה לאומית שכזו, וחברי הוועדה העוסקים בחוק לא חשופים (ואולי אף ממודרים במודע) לכל המידע הרלוונטי שנוגע לחוק".

עוד מוסיף כלפה וכותב כי על פי הבנתו "אחד מהיסודות המרכזיים בדמוקרטיה הוא עצמאותה וחירותה של הרשות המחוקקת, וכל ניסיון לפגוע בכך הוא פסול וראוי לכל גינוי. על כן, אני מבקש להקפיא באופן מיידי את כל הדיונים בחוק זה עד שיובאו לידיעת חברי הועדה כל המסמכים, הסיכומים וההבנות שיש לגבי חוק זה".

במהלך השבת נערכו הפגנות מחאה ברחבי הארץ נגד "תכנית פראוור", להסדרת התיישבות הבדואים. אלפי בני אדם הפגינו במוקדי המחאה המרכזיים בחורה שבנגב ובמושבה הגרמנית בעיר חיפה. עשרות מחו גם בטירה ובטייבה ובכיכר השעון ביפו. 28 מפגינים נעצרו ו-15 שוטרים נפגעו באורח קל.