חיילי הנח"ל החרדי
חיילי הנח"ל החרדיצילום: פלאש 90

הרב ירון דוד, הרב של עמותת נצח יהודה, מזהיר בראיון לערוץ 7, כי אם הוועדה לשוויון בנטל, תחליט על נקיטת סנקציות נגד החרדים, תהיה לזה משמעות קשה גם עבור אלה שרצו להתגייס לנח"ל החרדי.

"מה שברור לי שאם יהיה גיוס בכפייה, או הליכים פליליים או כלכליים, גם הבחורים האלה שכן מתגייסים אלינו  - לא יבואו. היום ב"ה יש מוטיבציה גדולה בכל מסלולי נצח יהודה, כולל מסלולי נצח בחיל האוויר, בחיל התקשוב ועוד, קיבלנו רק עכשיו גיוס גבוה של שתי פלוגות טירונים, אבל אם יפגעו באחים שלהם או בהורים שלהם זה יפגע במוטיווציה וברצון לדבר".

הרב דוד הסביר כי כיום גיוס החרדים מתבצע בצורה של 'חבר מביא חבר', "הם יודעים שהם עושים עבודה וטוב להם והם מקבלים תמורה. אנחנו מלווים אותם, ואנחנו ביחד משפחה אחת".

לדבריו, הנח"ל החרדי מתאים לחרדים ופאשלות כפי שהיו בשח"ר כחול, לא יכולות לקרות בנח"ל החרדי, "הבוגרים שלנו מגדירים את עצמם כחרדים, וגם אם יש כאלה שעדיין לא מצאו איך להגדיר את עצמם הם שייכים למשפחת נצח יהודה. השרות שלנו מתאים לגמרי לחרדים, אין בנות, והכשרויות מצוינות".

"כל הסוגיות שהתעוררו סביב שירת נשים, לא קיימות אצלנו, אין כאן שרות של חיילות ואין שום התחככות. גם אם לעיתים יש פרצה שם או בעיה מסויימת אנחנו עם אצבע על הדופק והכול נפתר. נצח יהודה מוגדר כשרות מגדרי, שלא כמו שח"ר כחול שם השרות אינו מגדרי וגם אם יש חדר לבנים וחדר לבנות, בשאר הדברים אין הפרדה מוחלטת. לכן אצלנו קל יותר לשמר את הכללים, זה לא אומר שאין פאשלות אבל הכל מתוקן מיד".

הרב ירון דוד טוען כי לדעתו כל חרדי שלא לומד תורה צריך להתגייס לנחל החרדי, "יש לנו כיום 1,400 חיילים, הצבא לא קם בשביל בחורים שלומדים תורה בישיבות, אבל בחור שלא נמצא בישיבה מקומו אצלנו. אנחנו גם בקשר עם רבני המגזר החרדי, וגם להם ברור שבחור שלא לומד, צריך לשאת בעול כמו כולם. אני גם מאמין שאם נהיה צבא יותר יהודי ומאמין, גם ההצלחות והסייעתא דשמיא יהיו גדולות יותר".