סמים. ארכיון
סמים. ארכיוןפלאש 90

ראש עיריית טורונטו, רוב פורד, שוב זוכה לכותרות ראשיות בפרשות הסמים ששמו נקשר אליהן.

הפעם בעקבות חשיפת תמלילי שיחות של פעילים בכנופיות הפשע של מערב טורונטו אשר היו תחת האזנה של המשטרה במשך חודשים ארוכים. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

מהשיחות עולה, כי בידי חברי כנופיית Dixon City Bloods היה סרטון הווידאו בו נראה פורד מעשן קוקאין בנרגילה ותמונות רבות נוספות של פורד מעשן מריחואנה והרואין.

עוד קודם לפרסום בתקשורת בחודש מאי אודות סרטון הווידאו של פורד ניסה פורד באמצעות מתווך לרכוש את הסרטון תמורת  5,000 דולר ומכונית והעביר מסר מאיים לפיו יפעל נגד העבריינים באזור דיקסון, ואולם אלה לא התרשמו מהאיומים, דרשו 150 אלף דולר תמורת הסרטון וציינו כי בידיהם חומר מרשיע רב נגד פורד על נטילת סמים קלים וקשים.

בתמונה שפורסמה נראה פורד בחברתם של שלושה סוחרי סמים, אנטוני סמית' שנרצח בחודש מרץ מחוץ למועדון לילה ברחוב קינג בטורונטו, מוחמד ח'טאק ומוניר קאסם. שני האחרונים נעצרו בחודש יולי במסגרת המבצע המשטרתי המקיף Project Traveller בשכונות הפשע של מערב טורונטו.

עוד נמסר, כי סוחר סמים בשם הארון שסיפק סמים לפורד וצילם אותו נוטל הרואין נורה ברגלו ברחוב דיקסון 320 בטורונטו, וכי הושמעו איומים לרצוח את סוחר הסמים שהחזיק בידיו את סרטון הווידאו שתיעד את פורד מעשן קוקאין בנרגילה. בסופו של דבר אותו אדם נשמע אומר בשיחות, כי הוא מחק את סרטון הווידאו. משטרת טורונטו הצליחה לתפוס את מכשיר הטלפון בו צולם הסרטון ולשחזרו.

נהגו המזדמן של פורד, אלכסנדר ליזי, שימש גורם מתווך בין פורד לבין חברי בכנופיות הפשע, והוא עומד כיום לדין על סחר בסמים וסחיטה באיומים. פורד עצמו נהג במחצית הראשונה של השנה לבקר בדירה ברחוב וינדזור במערב העיר שהייתה בבעלות פרוצה וסוחרת סמים, והדירה כונתה על ידי המשטרה כמאורת סמים.

באחד המקרים גנבו סוחרי הסמים את הטלפון הנייד של פורד, ורק לאחר מגעים אינטנסיביים ואיומים הוחזר הטלפון לפורד בתמורה לאספקת 1.5 ק"ג של מריחואנה שסופקה ע"י נהגו המזדמן של פורד.

המידע על פורד, כפי שמוצה בהאזנות לסוחרי הסמים, לא הוכח עדיין בבית המשפט, והמשטרה בהתייעצות עם הפרקליטות לא הגישה נגד פורד כתב אישום כלשהו. פורד עצמו טען בראיון לתקשורת, כי ההאשמות נגדו בעניין זה שקר ביסודן.