גן שר הביטחון והאב גבריאל נדאף
גן שר הביטחון והאב גבריאל נדאףדוברות סגן שר הביטחון

סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון, שוחח עם האב גבריאל נדאף שבנו ג'ובראן בן ה-17, העומד בפני גיוס לצה"ל, הותקף אתמול בערב ע"י פעיל חד"ש בעקבות פעילותו של האב נדאף לגיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל.

לאחר השיחה פנה סגן השר דנון לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בדרישה לעצור את ההסתה של חברי הכנסת הערבים ואת הפגיעה באב נדאף ומשפחתו.

"המילים הפכו למעשים, חייבים לעצור את ההסתה של חברי הכנסת הערבים. המצב בו האב נדאף ומשפחתו, והנוצרים המעוניינים לשרת בצה"ל בכלל, חיים בפחד וסובלים מהתקפות והתנכלויות, אינו מתקבל ויש לפעול ביד קשה כנגד המסיתים והתוקפים כאחד", אמר סגן השר.

בלשכתו של דנון מציינים כי בשנה האחרונה הוכפל מספר הנוצרים המתגייסים לצה"ל הודות לפעילותו הכוללת, פעילות של האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון ואגף כח אדם בצה"ל שעורכים כנסי עידוד גיוס, פעילויות בבתי ספר, שיחות עם המשפחות בני הנוער ועוד.

מתן פלג, מנהל משימות ארצי של תנועת ״אם תרצו״, מסר כי "תקיפת בנו של הכומר היא עליית מדרגה מסוכנת ביותר. ההסתה האישית הקשה של מנהיגים וחברי כנסת ערביים נגד האב גבריאל מקורה רק בשל קריאתו להשתלבות הנוצרים דוברי הערבית בחברה הישראלית. אנו קוראים לכל הסיעות לגנות את האירוע האלים. מחברי המפלגות הערביות אנו דורשים להפסיק לאלתר את ההסתה ואת הניסיון לבדל את המיעוטים מן החברה הישראלית. על היועץ המשפטי של הכנסת לנקוט באמצעים נגד המסיתים מבית".